Gå til innhold

Lurte Samsungs toppmodell med falskt fingeravtrykk


Anbefalte innlegg

Att ha ett lås på mobilen är väl främst för att ingen obehörig ("vem som helst") under ett obevakat tillfälle, t ex när man lagt den ifrån sig eller på något sätt blivit av med den, enkelt skall kunna komma in och komma åt viktig information. Där fungerar så gott som alla skydd som idag finns. Hittar jag en mobil på gatan så lär jag inte "enkelt" kunna ta mig in i den, oavsett typ av lås. Att sen varianter där man har tillgång till och lägger tid på att skapa 3D-kopior av ansikten och fingeravtryck ev. kan fungera, är i sammanhanget en ickefråga. Det är inte så 99% av alla intrångsförsök kommer att ske. Det allra "enklaste" för den som vill, är väl att helt enkelt ta telefonen ifrån någon och under hot kräva att ägaren låser upp den, på plats. Det kommer att lyckas i betydligt fler fall, än olika tekniska varianter.

Helt enig med det du skriver her. De gangene noen kommer seg inn på min telefon er når jeg legger den fra meg og glemmer/ikke gidder å trykke på låseknappen. 100% av gangene er det et nært familiemedlem som har startet snokingen...
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...