Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil nok anbefale at du kjøper et vanlig lcd display hos HCS. En del billigere enn hos Elfa. Eg loddet sammen mitt 20*4 display (fra HCS) igår, og det funket veldig bra. Fin bakgrunnsfarge og kontrast.

 

Har lest en plass (husker ikke adressen) at du kan bytte ut den spesielle LED'en som gir farge på bakgrunnen på lcd'en. Og hvis eg ikke husker feil har eg også sett at noen har gjort dette med Digital Doc. Såg ganske kult ut med blå bakgrunnsbelysning ja.

 

Men eg har til nå ikke funnet noen plasser i Norge hvor de selger slike LED. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Quote:


Cray skrev (2002-03-06 12:14):

På disse displayene er det ikkje små led, men hele plater med lys (tror jeg)

Og disse platene er det elfa har, sjekk tidligere link.



 

nei, de fleste små, enkle LCD display har leds og ikke el-film. Større LCD display som ikke måles i NxM tegn men NxM pixler bruker el-film.

Lenke til kommentar

Quote:


Cray skrev (2002-03-08 11:06):

Hmm..

kan stemme det, sjekket displayet mitt seiko 40x4 det var LED belysning på det.

Da blir det vell å bytte lysdiodene i det, kan det være de samme som blir brukt på mobiler?


F.eks noen av disse?



 

på mobilen bruker de SMD som lyser langs PCB (som brukes også på endel NIC) mens det er mulig du her må ha noen som lyser opp fra kortet. Den eneste måten å være sikker på hvilken type som er brukt er å åpne LCD'et. man må også passe på at man får dieder som er riktig størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...