Gå til innhold

RIP Komplett mobil..


Anbefalte innlegg

Når man endelig finner et abonnemet som passer og koster lite, så velger de selvsagt å kaste inn håndkleet  ved første anledning...

 

Noen som har tips til leverandør som benytter Telenors nett? Har selv Telia gjennom jobben, og ønsker at resten av familien har Telenor, da Telia mangler dekning på steder vi er en del.

 

ICE er uaktuelt å bli med over til, og ikke bare på grunn av dekningen...

 

De trenger ikke mye data, 1 GB holder pr. stk, men en god deal ala familiepakke bør det være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De rimeligste med Telenor-dekning og 1 GB data blir:

Sponz.no - 118 kr mnd -

Ikke datakontroll, makspris 399 kr mnd ved overforbruk om du ikke kjøper ekstra datapakke

Saga Mobil - 119 kr mnd - Ikke datakontroll, makspris 199 kr mnd ved overforbruk

om du ikke kjøper ekstra datapakke

Fjordkraft Mobil - 119 kr mnd -

Ikke datakontroll, makspris 399 kr mnd ved overforbruk

om du ikke kjøper ekstra datapakke

Telipol - 125 kr mnd - Tilbyr datakontroll som gratis tilleggstjeneste slik at hastigheten blir strupet og du slipper å betale ved overforbruk

Gemobil.no - 145 kr mnd - Struper hastighet ved overforbruk uten kostnad

 

Talkmore.no har tilbyr 15% rabatt ved familieabonnement som i to eller flere brukere på samme faktura. Første måneden betaler man kun 99 og deretter 169 kr mnd for voksne, og 152 kr mnd for dem som er under 21 år. Abonnementet til 152 kr mnd er det såkalte Trygg-abonnementet ment for barn og ungdom som inkluderer datakontroll, slik at dem unngår overforbruk av data. Datakontroll er ikke mulig å legge til som tjeneste for dem som har "voksen-abonnementet" til 169 kr mnd.

Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De rimeligste med Telenor-dekning og 1 GB data blir:

Sponz.no - 118 kr mnd - Ikke datakontroll, makspris 199 kr mnd ved overforbruk om du ikke kjøper ekstra datapakke

Saga Mobil - 119 kr mnd - Ikke datakontroll, makspris 399 kr mnd ved overforbruk om du ikke kjøper ekstra datapakke

Fjordkraft Mobil - 119 kr mnd - Ikke datakontroll, makspris 399 kr mnd ved overforbruk om du ikke kjøper ekstra datapakke

Telipol - 125 kr mnd - Tilbyr datakontroll som gratis tilleggstjeneste slik at hastigheten blir strupet og du slipper å betale ved overforbruk

Gemobil.no - 145 kr mnd - Struper hastighet ved overforbruk uten kostnad

 

Talkmore.no har tilbyr 15% rabatt ved familieabonnement som i to eller flere brukere på samme faktura. Første måneden betaler man  kun 99 og deretter 169 kr mnd for voksne, og 152 kr mnd for dem som er under 21 år. Abonnementet til 152 kr mnd er det såkalte Trygg-abonnementet ment for barn og ungdom som inkluderer datakontroll, slik at dem unngår overforbruk av data. Datakontroll er ikke mulig å legge til som tjeneste for dem som har "voksen-abonnementet" til 169 kr mnd.

 

Noen som har erfaringer med de mer "ukjente" av disse da? Talkmore er liksom den eneste man kjenner til med Telenor-dekning, men det finnes jo flere små.

Lenke til kommentar

Jeg har kun personlig erfaring med Fjordkraft Mobil av de rimeligste alternativene. De fungerte bra som mobiloperatør og kundeservice var responsiv de gangene jeg måtte kontakte dem angående endring av porteringstidspunkt og feilmelding på nettsiden deres når jeg skulle endre en tjeneste. "Mine sider" hos dem er ganske enkel men innehar basic informasjon som i oversikt over foreløpig forbruk, endring av tjenester og informasjon om sim-kort.
 
Saga Mobil har drevet på siden 2016 så de bør ha gjort noe riktig for å overleve siden da, men det er først i det siste har de senket prisene sine for å konkurrere med de rimeligere alternativene.
 
Gemobil er nytt men jeg har noe mer tillit til dem, slik som med Fjordkraft, siden de har en organisasjon som har drevet med å levere tjenester og kundeservice fra før mot strømmarkedet. Dermed bør de ha bedre forutsetning for å levere gode tjenester og kundeservice fra dag en enn en helt ny mobiloperatører som starter fra null.
 
Telipol har også eksistert i mange år men jeg har hørt blandede tilbakemeldinger om dem. De er nå eid av et selskap som heter Hudya, selger mobilabonnement med Telipol som brand mens når det gjelder kundeservice og faktura så må du forholde deg til Hudya. Så det virker noe rotete og useriøst.
 
Sponz.no kjenner jeg lite til og kjenner ikke noen som er kunde hos dem. De har vært lite nevnt rundtom i tråder på forumet også, sannsynligvis siden de er ganske nye på markedet.
 
En av fordelene med Talkmore som de billigere operatørene ikke er har er om du skulle trenge nytt simkort så kan du få hentekode til dette og plukke simkortet opp hos Narvesen, 7-Eleven eller Shell/7-Eleven like etterpå. Hos de andre operatørene må du vente på postgangen. I tillegg er datasimkort gratis hos Talkmore. Så har du fordelsprogrammene deres med enten Norwegian Rewards-poeng eller EnjoyMore som det kalles, fri ringing til nordiske land med mer. Som tidligere Talkmore-kunde har jeg kun positive ting å si om dem.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De rimeligste med Telenor-dekning og 1 GB data blir:

Sponz.no - 118 kr mnd - Ikke datakontroll, makspris 199 kr mnd ved overforbruk om du ikke kjøper ekstra datapakke

 

Du mener vel 399,- pr mnd på makspris ved overforbruk. (Saga Mobil har 199,-)

Man kan jo få varsel på 80% og 100%, samt hvis man aktiverer «Full kontroll» så har man jo egentlig kontroll iom man ikke kan ha overforbruk da. Eneste løsning da er å kjøpe til datapakke®

 

Tror jeg skal teste de selv og syns egentlig den «sponsingen» man da (kan) deltar i er en morsom vri med å støtte breddeidretten.

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Du mener vel 399,- pr mnd på makspris ved overforbruk. (Saga Mobil har 199,-)

Man kan jo få varsel på 80% og 100%, samt hvis man aktiverer «Full kontroll» så har man jo egentlig kontroll iom man ikke kan ha overforbruk da. Eneste løsning da er å kjøpe til datapakke®

Tror jeg skal teste de selv og syns egentlig den «sponsingen» man da (kan) deltar i er en morsom vri med å støtte breddeidretten.

Stemmer, blandet nok de to når jeg skrev posten. Har korrigert den nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...