Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Portforwarding Minecraft Server


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til å åpne porten 25565 til en Minecraft server til min sønn. Jeg kommer inn på ruteren og funnet fram til port forwarding, og skrevet inn (legger ved bilde). Jeg vet at det ikke er noe gale med macen min, siden jeg får tilgang til serveren innad i nettverket, men når jeg tester på sider som canyouseeme.org osv, står det at porten er stengt. 

 

Jeg har tatt av brannmuren på macen min så skal ikke være noe problem der.

 

Jeg har Get som leverandør. 

 

Jeg har serveren kjørende i bakgrunnen, og jeg vet at den hører på porten, så problemet ligger vel i ruteren. 

 

Jeg har også satt opp en statisk IP-Adresse til macen min. 

 

Setter veldig stor pris på hjelp :) 

 

 

post-461543-0-12348200-1553421396_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går Internett gjennom flere bokser enn Inteno EG400 signalet når din pc?

Hvis det er flere bokser kan det hende du må forwarde fra boks A -> boks b -> datamaskin

 

Husk at når du tester med canyouseeme.org så må serveren kjøre på maskinen.

 

 
For meg ser det ikke ut som det er flere bokser. Jeg har en ruter også har jeg en GetBox, men den brukes jo til TV og slikt
 
Har også serveren kjørende på maskinen
Endret av nybruker123321
Lenke til kommentar

Er det koblet slik: Inteno ---> din router --> minecraft-pc

 

eller slik:

 

Inteno --> minecraft-pc?

 

Tusen takk for hjelp. Har aldri vært noe spesielt god når det gjelder nettverk.

 

Det er koblet slik:

 

Get Box --> Inteno ruter

Inteno ruter --> Huawei-boks på veggen

Huawei-boks på veggen --med en hvit tynn kabel--> annet hvit boks på veggen rett ved siden av

 

Beklager, jeg høres sikkert ut som jeg aldri har løftet på en ruter før, haha. har ikke hatt et slikt system før

Endret av nybruker123321
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvordan kan jeg løse problemet da?

æh, det var en spøk.

 

Uansett, det er denne inteno boksen du gjør endringer på og som mac er tilkoblet ?

 

Så det eneste du da trenger bry deg om er hva som er mellom den og internet, dvs. GET boksen. Som nevnt over må den være i "bridge mode" ellers når ikke signalene frem til inteno boksen. Sjekk det først.

Lenke til kommentar

Du må logge på hver enkelt boks og forwarde signalene til neste boks. Unntaket er kanskje boksen som du får internett inn til da denne kanskje ikke har noen form for brannmur.

 

For eksempel:

På Get-boks må du forwarde port 25565 til Inteno

På Inteno må du forwarde port 25565 til Huawei

På Huawei må du forwarde port 25565 til din PC/Mac

 

Dette må gjøres hvis hver boks har sin egen DHCP aktivert, noe som ofte er påslått som standard når utstyret er nytt.

 

Det er kanskje mulig å forwarde direkte fra Get-boks til PC/MAC men dette er jeg usikker på.

 

Vær forsiktig med å slå av denne hvis du ikke vet hva du gjør, for da sitter du kanskje uten internett. Husk sikkerhetskopi av innstillinger før du begynner å endre på noe.

Lenke til kommentar

æh, det var en spøk.

 

Uansett, det er denne inteno boksen du gjør endringer på og som mac er tilkoblet ?

 

Så det eneste du da trenger bry deg om er hva som er mellom den og internet, dvs. GET boksen. Som nevnt over må den være i "bridge mode" ellers når ikke signalene frem til inteno boksen. Sjekk det først.

 

Det er ingenting mellom inteno boksen og internett. Get boksen er ikke koblet til veggen, men bare en ethernetkabel til inteno boksen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er ingenting mellom inteno boksen og internett. Get boksen er ikke koblet til veggen, men bare en ethernetkabel til inteno boksen.

Vel, kabelen fra GET, den som kommer inn i huset, hvor går den inn ?
Lenke til kommentar

Vel, kabelen fra GET, den som kommer inn i huset, hvor går den inn ?

 

Den går inn i en Huawei HG8010H, og deretter videre fra Huawei med en ethernetkabel til inteno ruteren.

 

Bakpå Huawei-en står det en ip-adresse sammen med brukernavn og passord. Når jeg prøver å skrive inn denne IPen kommer det ingenting opp på safari.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

ok, Huawei boksen er antagelig et modem (fiber<->ethernet) så da er det alltid i "bridge mode".

 

Fra skjermbildet i førstepost, hvilke valg har du under alternastivet "source zone" ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Den går inn i en Huawei HG8010H, og deretter videre fra Huawei med en ethernetkabel til inteno ruteren.

 

Bakpå Huawei-en står det en ip-adresse sammen med brukernavn og passord. Når jeg prøver å skrive inn denne IPen kommer det ingenting opp på safari.

 

Om du ikke får satt Huawei i brigde via GET-portal forsøk å koble deg rett på denne og bruk ip / user / pass som står på Huaweiboksen.

 

Hva slags ip får du om du kobler pcen din rett på huawei? begynner den på 192.168, 10.0. så er det 100% sikkert dobbel NAT. Får du derimot samme adresse på pcen som du har på whatismyip så er det ikke dobbel NAT.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Fikset det! nederst på siden til inteno-ruteren var det et valg der jeg kunne skifte profilen til Bridged HSD, fra Routed HSD. Jeg byttet til Bridged HSD og skiftet "source zone" til HSD på port-forwardingen. Deretter rebootet jeg ruteren. Da funket det og porten er nå åpen!

 

Tusen hjertelig takk til alle for hjelpen!

 

En liten ting; er dette noe som vil påvirke internettet på noen av mine andre komponenter i huset? eller vil alt virke som før utenfor Minecraft greiene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...