Gå til innhold

[LØST - på en måte] 2.6.0 booter ikke


w00pla

Anbefalte innlegg

kattemat: har du ikke sett de fancy bootsplashene vi har da? (les: hadde - min forsvant med den gamle HD'en, har ikke giddet å fikse ny siden jeg knoter med 2.6.0 osv...)

 

Men, ikke for å være en bitch her, kan vi fokusere litt??

 

Jeg trenger fremdeles hjelp med å boote kjernen min. Er det noen idèer til hva jeg kan gjøre for å fa startet den, så hører jeg gjerne på de.

 

:xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig synes jeg det er bedre med teksten enn windows "sitt pent og vent".

 

Hvis noe går til et visst varmt sted, vet du i alle fall hva. Noen gang prøvd å boote en XP maskin tilkoplet en switch som ikke er koplet til en DHCP? Hælvete feilsøking. Den kunne bare fortalt deg det med en gang. Linux gjør det.

Lenke til kommentar

Noe konkret å jobbe med...

 

Når kjernen stopper i booten, får jeg denne meldingen:

VFS: Cannot open root device "7217" or unknown-block(114,23)
Please append a correct "root=" option
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(114,23)

 

Partisjonen er av type Ext3 og det er kompilert inn i kjernen.

Det er her snakk om partisjon 7 på RAID-device 1 (/dev/ataraid/d0p7 ved tidligere kjerner) og kontrolleren skal støttes av kjernen. Har prøvd både med "FastTrack" av og på (siden kontrolleren er en "Promise FastTrack MB133 'Lite'").

Lenke til kommentar

Hmmm.. Sikker på at "/dev/ataraid/d0p7" finnes der da?

 

Jeg tullet litt med noe devfs-greier som ødela litt rundt omkring på /dev/hdXY greiene, og derfor så klikket SuSE til de grader. - Ennå et lite banalt svar fra meg ;D

(men jeg snakker iallfall ikke om bootsplash (fordi dét har jeg ikke gidda og stresse med enda)) ;)

Lenke til kommentar
Hmmm.. Sikker på at "/dev/ataraid/d0p7" finnes der da?

Det er akkurat det jeg IKKE er sikker på. Men jeg greier ikke å finne det ut heller. Jeg har en liten teori om at noen glupinger endret på den biten, men det virker ikke som om det er noen som vet det :cry:

 

Dusør til den som løser problemet for meg :green:

Lenke til kommentar

ARGH! Her leter man seg gal etter en løsning på problemet. Så begynner man å lete, overalt. Ser på beskrivelsen av en annen RAID kontroller (nesten den samme, men annen driver - gamlere versjon). Blir henvist til en "gammel" konfigurasjonsfil (.old). Der får man en link: http://www.linux.org.uk/~davej/docs/post-halloween-2.6.txt

 

og der står det

Regressions.

~~~~~~~~~~~~

(Things not expected to work just yet)

- The hptraid/promise drivers for proprietary RAID formats are currently

  non functional, and will probably be converted to use device-mapper.

 

Vel, da er det vel bare å vente på at DET skal bli fikset før jeg kan ut å leke med linux 2.6.0. :cry:

 

Uansett. Takk til alle som prøvde å hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...