Gå til innhold

– Vi ble aldri enige om å utvikle våpen som kan drepe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår gått vis det hadde hvert et våpen som en raket eller styring av en tanks .. men jeg tviler sterkt på at holo lens brukes til akkurat dette ...

 

Jeg lure på om det er kanje en over reaksjon .. Spesielt med tanke på at amerikanske militæret ikke bare går i krig men også hjelper med lokale katastrofer der sikkert denne teknologien kunne hjulpet med får bedre oversikt og styre hjelp osv ...

 

Jeg vet nå ikke hva militæret har tenkt og gjør med disse holo linser men de brukes neppe direkte til drepe noen

Lenke til kommentar

  Situational awareness and targeting

 

Jeg ser fortsatt ikke forskjellen. Utregningene for dette gjøres av Windows.

 

Windows og Office har også i flere tiår blitt brukt som verktøy for våpenutvikling. Det er altså helt greit at arbeidsgiveren lager verktøy for utvikling av våpen? Eller er det greit så lenge utvikling av våpen ikke er primærbruksområdet til produktet? Det samme kan sies om HoloLens: Dens primære bruksområde er ikke våpen. Det er en skjerm og noen sensorer som tilfeldigvis, som det meste annet, kan brukes til utvikling av våpen.

 

Om jeg har forstått avtalen riktig skal Microsoft bare levere HoloLens som hardware. Programvaren som skal kjøre på den lages av noen andre. Mye på samme måte som et OS, altså

 

 

* Jeg tar ikke stilling til om avtalen burde eller ikke burde annuleres. Jeg syns bare det er rart at noen klager på leveranse av general purpose hardware, men ikke general purpose software

Endret av Suppen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...