Gå til innhold

Norske smarthusvaner er langt under pari. Så lett kunne vi gitt hytteeieren en svært uhyggelig overraskelse [Ekstra]


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

OpenHAB brukere: Nginx er noe som finnes. Bruk det!

Men ta huset først bort fra nettet ved bruk av port forwarding.

 

Gjør det nå!

 

EDIT: En kjapp guide for HomeSeer, men fungerer også for OpenHAB. https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2265-sikre-homeseer-med-kryptering-tls-ved-hjelp-av-nginx/

 

Hvordan er å "port forwarde" å ta ting bort fra nettet? Jesus.

 

Nginx med TLS er øker ikke sikkerheten på applikasjonen for annet enn att det ikke går ukryptert informasjon som brukernavn og passord i klartekst. Hvis webappen din, som feks er OpenHAB har en svakhet, så vil jo den kunne bli utnytta likefult om du kjører TLS...

Lenke til kommentar

Hvordan er å "port forwarde" å ta ting bort fra nettet? Jesus.

Nei, sant. Tåpelig formulering av meg, jeg kunne vært tydeligere på hva jeg mente. Bruk nginx som en reverse-proxy foran OpenHAB.

 

Men jeg tror uansett ikke at Jesus har noe med dette å gjøre. ;)

 

 

Nginx med TLS er øker ikke sikkerheten på applikasjonen for annet enn att det ikke går ukryptert informasjon som brukernavn og passord i klartekst. Hvis webappen din, som feks er OpenHAB har en svakhet, så vil jo den kunne bli utnytta likefult om du kjører TLS...

TLS krypterer jo ikke bare brukernavn og passord, all annen webtrafikk blir jo kryptert også. Er ikke det poenget, da?

Man kan se at det går trafikk til og fra nettstedet, men man ser ikke hva som blir sendt og mottatt.

 

Klart det er alltid mulig å finne smutthull, folk hacker jo nettbanker og Pentagon, men man gjør det vanskelig nok til at det kanskje ikke er verdt det.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...