Gå til innhold

Jente 13 år - trenger bærbar spill pc - lavt budsjett - gode råd


emrossel

Anbefalte innlegg

Hei!

         

Datteren min på snart 13 har lyst på en ny bærbar pc. Hun spiller minecraft + et par andre spill som ikke er veldig krevende. I tilegg skal hun bruke den til skolearbeide og streame fra diverse kilder (netflix, youtube, nrk m.fl)

 

Hun har lyst på en bærbar spill pc. Har ikke plass til stasjonær på rommet sitt.

 

Jeg lurer på om jeg skal kikke i bruktmarkedet eller om det er nytt som gjelder. Jeg har en Asus Rog selv som er 4 år og som jeg nå måtte påkoste nesten 5000 (ny skjerm og nytt batteri). Ønsker ikke at hun skal få samme erfaring. 

 

Hennes budjsett vil være i størrelsesorden 5- 7000.

 

Noen som kan anbefale en grei pc enten brukt eller ny?

 

Hadde satt utrolig pris på gode konkrete råd slik at ikke jeg ender opp med å kjøpe noe som ikke fungerer til formålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

kjøpt nytt bror, det er en god investering spesielt hvis det gjelder barnet ditt, når du blir gammel så vil hun tenke tilbake på alle gode tingene som du har gjort og hun vil gi deg god karma tilbake, ellers kjøpt bærbar med gtx1050ti grafikkort disse er billige og kan brukes til spilling på 1080p high setiings

 

denne greier sims 4 i 40-50 fps 1080p regner jeg med: gtx1050 - https://www.komplett.no/product/1102384/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-k570zd-156-fhd-matt#

 

eller denne sims 4 45-55 fps, 1080p high settings med gtx1050 ti - https://www.dustinhome.no/product/5011094574/gl63-8rd

Endret av konspirasjonsteorist
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode svar alle sammen. Jeg endte opp med å å kjøpe ny til henne. Fikk tilbud på en Asus som er omtrent lik til den Konspirasjonsteorist linker til over. Hun er veldig fornøyd og for henne er overgangen fra gammel til ny pc omtrent som å gå fra Lada til Bugatti (nesten ;-) )

Endret av emrossel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...