Gå til innhold

Windows Xp setup stopper opp!


DSProject

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg noen nye komponenter for å bygge meg en ny pc. :wow:

 

Specs:

HK: ABIT NF7-S v.2.0

CPU: AMD XP2500+ Barton

Minne: 2 x TwinMOS DDR PC3200 512Mb

GFX: Gainward Ti4200

HD: 120GB Western Digital (WD1200)

Kabinett:Suntek Miditower TH-656 Kabinett m/300W P4 / AMD

 

Dette funker fint når det gjelder bios. Har forresten også oppgradert til nyeste bios.

 

Problemet melder seg når jeg skal installere Windows XP Pro. Installeringen fra CD går fint helt til den sier noe sånt som: "Setup is starting windows". Da skjer det ikke mer. Den henger seg.

 

Jeg har prøvd utallige instillinger og setups i bios. Har til og med satt opp IRQ adressene manuelt!

 

Nå er jeg temmelig lei, og det er like før jeg gjør noe jeg angrer på! :mad:

 

En annen ting er at jeg kjøpte XP2500+ men i bios vises den som 2800+!! :roll:

 

HJELP!!!

Endret av DSProject
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting er jo rammen - har hørt mange folk si at den derre dual ram tingen til NForce2 chipsettene er *utrolig* følsom for ram av lavere kvalitet. Dette gjør at maskina blir veldig ustabil og henger / booter / blåskjerm osv

 

Ta ut en av rambrikkene og prøv - tror det er et hett tips...

 

Men et annet spørsmål er - hvordan vet man på et HK med NForce2 chipset virkelig kjører i dualmode på rammen? Står det noen plass (windows, bios)?

Lenke til kommentar
En annen ting er jo rammen - har hørt mange folk si at den derre dual ram tingen til NForce2 chipsettene er *utrolig* følsom for ram av lavere kvalitet. Dette gjør at maskina blir veldig ustabil og henger / booter / blåskjerm osv

 

Ta ut en av rambrikkene og prøv - tror det er et hett tips...

 

Men et annet spørsmål er - hvordan vet man på et HK med NForce2 chipset virkelig kjører i dualmode på rammen? Står det noen plass (windows, bios)?

Jeg har prøvd det. Det nytter ikke med en heller. Ja, hvis jeg ikke husker feil, sier den fra i oppstarten at den merker "Dual channel Kit" eller noe sånt.

 

Jeg har ikke fått prøvd noe av dette, men jeg skal så snart jeg har tid... Juleshoppingen er i full gang her :cry:

 

Når jeg postet denne, visste jeg ikke helt hvor jeg skulle poste hen. Så jeg ombestemte meg etter at det ikke kom noen innlegg her. Kan dere følge med under "Annet om hardware fra nå av?" Jeg postet nemlig nesten den samme der... (beklager admin. Skal ikke gjenta seg) Det var før jeg oppdaget at det skal man egentlig IKKE gjøre. Men skalden er skjedd, og det er litt vanskeligere å følge opp 2 tråder i forhold til 1 :blush:

 

Takk for svar så langt! I'll keep u posted!

Lenke til kommentar

Heisann, hadde lignende problemer selv dog med et annet HK. Det som viste seg å skape problemene da var S-ATA kontrolleren, win xp klarte nemlig ikke å gjenkjenne denne og låste seg sånn cirka halveis i installasjonen.

 

Prøv å disable S-ATA kontrolleren i bios, eller sett inn floppy/cd med driver til den med en gang xp setup starter. Husker ikke helt når men det er nesten med en gang setup programet starter, det sier noe sånn som "Press F3 to install third party RAID controller".

 

Funka ihvertfall for meg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...