Gå til innhold

HJULLASTERE fra Kina -et smart kjøp?


Anbefalte innlegg

Trolig er dette forumet det som er best egnet for posting av mitt spørsmål? (evt. moderator flytter innlegget).

 

Skal selge vår kjærkommen Honda snøfreser og gå til innkjøp av kompakt hjullaster med skuffe for raskere opp-rydding av snø. På markedet her i Norge selges to aktuelle produkter, den ene med opphavsland Kina, og den andre er produsert i Finland. 

 

Når en hører Kina som produksjonsland få en med en gang den skeptiske følelse aktivert. Jeg tenker på service, deler osv. Jeg ser noen slike Kina modeller avertert på FINN.NO som delemodeller. Reservedeler finnes ikke.

 

Man betaler for den kvalitet man får, sies det svært ofte, der den Finske modellen koster NOK 300.000 får man en slik tilsvarende modell fra Kina til halve prisen. Jeg tenkte å holde meg utenfor kravet om maskinførerbevis, dvs. motorkraft <15kW (20,4 HK).

 

Men vil man kjøpe "katta i sekken" med modeller fra Kina? -er mitt spørsmål.

 

Noen med erfaringer fra BRUKEN av slike Kina modeller?

Det er bare dersom du HAR brukserfaring, jeg er interessert i å høre om dine erfaringer og om

dine erfaringer kan overbevise min allerede skeptiske holdning til Kinesiske hjullastere.   

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...