Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldrepermisjon, overføre hele kvote til mor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere kan søke om at hun overtar hele fars periode. Det gjorde vi i fjor ifbm mine egne studier.

 

Jeg skal dobbeltsjekke dette med madammen imorgen... Når jeg tenker meg om lurer jeg på om det var slik at min permisjon var på et tidspunkt jeg ikke kvalifiserte som du nevner.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Dere kan søke om at hun overtar hele fars periode. Det gjorde vi i fjor ifbm mine egne studier.

 

Jeg skal dobbeltsjekke dette med madammen imorgen... Når jeg tenker meg om lurer jeg på om det var slik at min permisjon var på et tidspunkt jeg ikke kvalifiserte som du nevner.

 

Hei, 

 

Jeg lurer på om alt kan overføres til mor hvis far faktisk har rett på foreldrepenger? Jeg er student, fruen er ikke det. Vil det si at jeg må med vilje jobbe for lite, slik at jeg ikke kvalifiserer til foreldrepenger slik at mor kan få hele kvoten? 

 

Mange takk =) 

Ja det kan det!

Jeg jobbet i forsvaret når min ex skulle ha vårt første barn. Jeg var på høy beredskap 24/7, og det var nok til å overføre all permisjon til barnemor.

Lenke til kommentar

Ringte NAV. Det skal egentlig ganske godt gjøres at jeg får overført noe som helst så lenge jeg oppfyller kravet til foreldrepenger. Kravet er en inntekt på en halv G. Noe som er piss. Jeg vil ikke bli forsinket med utdannelsen min. Jeg må rett og slett slutte i deltidsjobben min for å sikre at samboeren min får hele perioden. Helt idiotisk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...