Gå til innhold

Seagate 7200.7 og S-ATA raid


Akise

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har 2 stk. 160gb Saegate 7200.7 disker som jeg kjører i raid 0.

Jeg er ikke en ekspert på dette området og klarer ikke å instalere winxp/2k på disse..

Jeg trur jeg trenger raidkontrollerdrivere eller.no

Jeg trykker F6 under instalasjon, men OS'ene finner ikke diskene her.

Jeg har ASUS A7N8X- deluxe, håper noen kan hjelpe?

 

btw. Jeg får dem til å virke uten OS..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du må gjøre er å klokke ned maskina under installasjonen ellers risikerer du at det blir mye feil i filene.... Så fulgte det med kortet en diskett som står serialATA Driver eller noe sånnt, den må du ha for hand.

Så er det greit å kople fra andre disker.

Med det samme WinXP starter settup eller nokre få sek. seinere kjem et grått eller brunt band i nedre kant av skjermen (med snakk om scssi) mens dette bandet er der presser du F6 fleire gonger. Så går det ca et halvt min, og da stopper setup og spør etter disketten. Følg instruksjonen.

Hvis det fortsatt er problem får du beskrive det nærere. Går ut fra at du har gjort det som står på side 90-91 i User´s Manual

Lykke til :xmas:

Lenke til kommentar
Det første du må gjøre er å klokke ned maskina under installasjonen ellers risikerer du at det blir mye feil i filene.... Så fulgte det med kortet en diskett som står serialATA Driver eller noe sånnt, den må du ha for hand.

Så er det greit å kople fra andre disker.

Med det samme WinXP starter settup eller nokre få sek. seinere kjem et grått eller brunt band i nedre kant av skjermen (med snakk om scssi) mens dette bandet er der presser du F6 fleire gonger. Så går det ca et halvt min, og da stopper setup og spør etter disketten. Følg instruksjonen.

Hvis det fortsatt er problem får du beskrive det nærere. Går ut fra at du har gjort det som står på side 90-91 i User´s Manual

Lykke til :xmas:

Takker for svar sveinsel :D men, eg finner ikkje den disketten :dontgetit:

Endret av -spyder-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...