Gå til innhold

Lage luftekanal?


Zeph

Anbefalte innlegg

Siden moderatorene vil ha mest mulig info i topic så sier vel den det meste.

 

Tanken var ein kanal i form av eit røyr som kjem utenfra og går inn nederst bak på kabinettet. Vifta eg tenkte på var ei 120mm Titan vifte.

 

Eg tar det ut vinduet da det står ope heile døgnet uansett.

 

Korleis blir det med kondens? Det er vel ca 1 meters avstand.

Får prøve ein tegning.

 

 

 

Ute ------------------------ Inne

_______________________

||

||______________________

 

Bur jo på vestlandet der det som kjent regner ganske masse, men korleis blir den delen? Vifta kjem til å bli kapsla\beskytta så bra at det ikkje kjem vatn eller snø på den.

 

Sitter og kjeder meg her og må ha noko å fikle med. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i prinsippet kjørt en slik løsning i ca 1 1/2 år uten kondensproblemer, så jeg tror ikke at du har noe å frykte. Om du tar en titt i denne tråden: http://forum.overklokking.no/index.php?sho...ic=181723&st=20

og ser på bildene som traskas har lagt ut, så ser du litt av den samme løsningen som du tenker på.

Lufta går i mitt tilfelle ikke inn i kabinettet slik du har tenkt, men inn i radiatoren i bunnen av dette, og ut i front.

Lenke til kommentar

Sitter og kjeder meg her og må ha noko å fikle med. ;)

 

 

De fleste løsningen jeg har sett så stopper luften opp inne i kabinettet.

Jeg ville hatt luften ut igjen. Så all varme fra CPU ikke varmet opp alt annet der inne.

Slange inn til pros.vifta og slange ut fra pros.

 

Nå har du vel et lite prosjekt. :cool:

Endret av Yeahright
Lenke til kommentar
Problemet er ikke å få luft til pros. Men å føre den samme luften videre ut. Tenkte på et eller annet lukket system.

I så fall är det enklare för dej att använda vattenkylning med konvektorn utomhus.

 

Själv skulle jag använda försöka använda din lösning att kyla all luft i kabinettet och inte begränsa mej till CPU, dvs leda luften in till CPU men suga ut via PSU eller så.

 

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...