Gå til innhold

Koss garanti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Har lever mine Koss Portapro til rep. Da jeg fikk dem tilbake så var den ene telefonen løs fra bøylen som går over hodet. Nå begynner dette problemet å irritere meg, og jeg vil sende dem inn igjen. Lyden har også f|_|cket seg opp igjen, tlefonene dirrer av bass og lyden blir utrolig skurrete.

 

Kan jeg gå til en butikk og spørre om å få byttet mine koss mot ett nytt par? eller må disse sendes inn på nytt?

Det ble en del OT her. I hvert fall en del egne erfaringer.

Koss har altså livstidsgaranti. Som mange sier her så er det en del butikker osm krever kvittering.

I følge forubrukerloven har produsent/butikk 2 på å reparere skaden. Etter dette kan man kreve penger tilbake eller nytt tilsvarende (eller bedre) produkt.

 

OT: En venn av meg leverte sine Koss inn til Spaceworld i Bergen. Etter 3 uker gikk han ned for å høre hvordn det gikk. Butikken visste ikke dette men gav ham et sett til midlertidig bruk. Etter 3 måneder kom hodetelefonene tilbake fra rep. Da glemte butikken å kreve tilbake de midlertidige hodetelefonene. Altså broren hans fikk et par også :p

Lenke til kommentar

En i klassen min gikk til Expert Bonus om eg ikkje husker helt feil for å bytte puter på sitt SportaPro sett. Svaret han fikk fra dem var nei fordi Koss hadde sluttet med livstidgarantien! Dette er vel bare tull fra "Expert" (Expert Liers) sin side.

 

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

:hmm: Tittet gjennom noen webshopper nå og t.o.m med på koss sin hjemmeside om portapro, og finner ingen ting om lifetime garanty lengre :no: Så kanskje det er noe at dem ikke har det lengre? Jeg mener når et så viktig argument for å kjøpe noe ikke står noe sted lengre, må jeg innrømme at jeg begynner å lure litt på om de faktisk ikke har det lengre :hmm:

 

Men heldigvis fant jeg Koss Limited Lifetime Warranty på koss sin hjemme side

 

edit: fiksing av linken

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Både SPORTA PRO OG PORTA PRO kommer med denne teksten:

 

(Fra Koss.com @ Home < Warranty and Repairs < Is My Product Covered?)

 

Your stereophone is covered under the Lifetime Warranty Policy. To have your product serviced, please send the stereophone along with $6.00 each ($7.00 Canadian) shipping and handling to the appropriate address for your location.

 

In the United States:

Koss Corporation

4129 N. Port Washington Ave.

Milwaukee, WI 53212

1-800-USA-KOSS

email: [email protected]

 

In Canada call:

1-800-USA-KOSS

email: [email protected]

 

Outside US and Canada:

Contact Koss S.A. for the distributor/repair centre nearest you:

++41-91-641.61.20

email: [email protected]

 

---

 

Men i stedet for å gjøre det som står der - leverer jo man selvfølgelig til butikken (eller andre) hvor man kjøpte/har produktet (som andre har sagt).

 

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er pålagt forskjellige butikker å gjøre i forbindelse med Koss, men en ting som gjør det MYE enklere for dere som lurer på det:

 

Sjekk HER for hvor dere sender inn deres Koss headset. Det er hit de forskjellige butikkene vil sende headsettene uansett, og jeg har flere ganger sendt direkte dit uten noen kvittering. 1-2 uker senere ligger det enten et nytt sett eller reparert sett i postkassa mi.

 

Dersom en blir ødelagt, har butikken rett på å prøve å utbedre feilen tre ganger før kunden kan kreve heving av kjøp eller annen erstatningsvare. Det er derfor ikke uten videre å spaserer inn i hvilken som helst butikk å kreve at de fikser Koss for deg. Det butikken derimot bør være behjelpelig med, er å vise til nettopp denne adressen på Billingstad hvor Koss blir reparert.

 

Dette vil spare dere for tid, da dere sender rett til Koss service, og ikke bruker en butikk som mellomledd. Frakten den ene veien må man betale, men der er ikke jeg vanskelig ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...