Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Karakterer på vitnemål etter privatisteksamen


Anbefalte innlegg

Lurer på og ta opp noen fag for å forbedre karaktersnittet mitt og har noen spørsmål som jeg ikke fant svar på.

 

Nå har det seg sånn at jeg har 5 karakterer i norsk på vitnemålet mitt som alle drar ned snittet mitt. Og så har jeg hørt at viss du tar opp igjen fag som privatist vil standpunkt karakter og eksamens karakter bli den samme. Så jeg lurer på om 5 norsk karakterer som drar ned kan bli til 2 karakterer. Sånn at selv om jeg får samme karakter så er det ikke like mange karakterer som drar ned. Det samme gjelder matte, om det er mulig å gjøre 2 karakterer til 1.

 

Setter pris på alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier du har 5 karakterer, går jeg ut i fra at du har:

norsk hovedmål standpunkt + eksamen

norsk sidemål standpunkt + eksamen 

norsk muntlig standpunkt.

 

Du kan redusere dette til 3 karakterer ved å ny eksamen i norsk hovedmål og sidemål, (såvidt jeg husker). Det er MULIG du også må ta ny eksamen i muntlig, men dette er jeg ikke sikker på (google is your friend). 

 

På samme måte er det også mulig å gjøre om to karakterer i matematikk til én karakter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du sier du har 5 karakterer, går jeg ut i fra at du har:

norsk hovedmål standpunkt + eksamen

norsk sidemål standpunkt + eksamen 

norsk muntlig standpunkt.

n

Du kan redusere dette til 3 karakterer ved å ny eksamen i norsk hovedmål og sidemål, (såvidt jeg husker). Det er MULIG du også må ta ny eksamen i muntlig, men dette er jeg ikke sikker på (google is your friend). 

 

På samme måte er det også mulig å gjøre om to karakterer i matematikk til én karakter. 

Jeg valgte å ta hovedmål og sidemål som privatist høsten 18, og det kom opp med rød skrift at muntlig også må tas hvis man ikke har det fra før bare :) så du trenger ikke ta muntlig i tillegg nei, det må bare være bestått mht vitnemål :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...