Gå til innhold

Snart åpner dørene for verdens største elektronikkmes se


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det interessante i månedene framover er ikke nødvendigvis kun prosessorhastighet, spill og skjermtykkelse, men kanskje mer hvordan teknologien tilpasses kunstig intelligens. Dersom en bedre utgave av meg jobber parallelt med meg når jeg skriver f.eks. en artikkel, kan det bli en smartere versjon som f.eks. gir mer kunnskap, bedre logikk og gode alternativer til hva jeg vil skrive. Når jeg kjører til Trondheim kan en smartere versjon av meg foreslå hvor å spise vegetarmat, samtidig lade kjappest og billigst og kanskje kjøpe favorittskomerket på salg. Vi er i startgropa, men det ville være underlig om kunstig intelligens de neste månedene kun var knyttet til hjemmeassistenter, ikke til transport, mobiler og hverdagsteknologi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir ny TV i år, LG sine vil støtte HDMI 2.1, og 4k@120hz, VFR, og enchanced ARC etc. 

 

Mye snadder

 

Når skal du få utnyttet 4K @ 120fps da??

Isåfall vente til etter sommeren eller til høsten (eventuelt starten på 2020) da så er det 50-60% billigere å handle.

Men styr langt unna IPS LCD skjermene om du vil ha sortnivå. Da er det kun OLED fra LG som duger.

Lenke til kommentar

Når skal du få utnyttet 4K @ 120fps da??

Isåfall vente til etter sommeren eller til høsten (eventuelt starten på 2020) da så er det 50-60% billigere å handle.

Men styr langt unna IPS LCD skjermene om du vil ha sortnivå. Da er det kun OLED fra LG som duger.

Er mer teknologi for fremtida. Det er mer at støtte for støtte bandwith er på plass som igjen kan gi bedre bilde. Og god 8K støtte. VFR er vel ikke nytt og kan blant annet brukes på Xbox one x.

 

4k@120hz kan brukes til PC gaming for eksempel. Og nei rører ikke Lg sin LCD ? OLED all the way

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det interessante i månedene framover er ikke nødvendigvis kun prosessorhastighet, spill og skjermtykkelse, men kanskje mer hvordan teknologien tilpasses kunstig intelligens. Dersom en bedre utgave av meg jobber parallelt med meg når jeg skriver f.eks. en artikkel, kan det bli en smartere versjon som f.eks. gir mer kunnskap, bedre logikk og gode alternativer til hva jeg vil skrive. Når jeg kjører til Trondheim kan en smartere versjon av meg foreslå hvor å spise vegetarmat, samtidig lade kjappest og billigst og kanskje kjøpe favorittskomerket på salg. Vi er i startgropa, men det ville være underlig om kunstig intelligens de neste månedene kun var knyttet til hjemmeassistenter, ikke til transport, mobiler og hverdagsteknologi.

Jeg tror det er feil å se på AI (i dette tilfellet for det meste regresjon via DNN) som en smartere versjon av menneskets intellekt. Det er er det ikke. Dagens kunstige intelligens er ment til å gjøre repetitive oppgaver som en ikke har lyst til å bruke tid på selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...