Gå til innhold

Slike selvgående vifter som står på vedovn


Anbefalte innlegg

1) Har noen erfaring med dem? Har et rom på ca 30 m2 hvor det står en vedovn i et hjørne. Det er en tv-benk ca 50 cm ved siden av og en del ledninger som ligger rett forbi denne ovnen. Jeg har for meg at hvis jeg begynner å fyre i denne vedovnen, så vil elektronikken ta skade av denne varmen, noe som kanskje ikke er helt sant, for varmen vil jo stige opp. Men hvem vet.

 

2) Vil en slik vifte være med på å spre varmen nok utover til å varme leiligheten mer effektivt? 3) Hvor mye luft flytter de, hva måles "luftflytting" vanligvis i når vi snakker om vifter? 4) Går de i stykker over tid, hvor mye varme tåler de før de "smelter", hva er de laget av?

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er varmestrålingen som er verst for ting ved siden av varmeovnen. Du får bruke hendene og kjenne på elektronikken, om den blir for varm.

 

Tidligere når jeg fyrte med strøm hadde jeg en høytaler ca 0,5m fra min vedovn, det gikk greit, selv med kraftig fyring.

 

Jeg hadde også en slik selvgående vifte på vedovnen, fantastisk sak - anbefales sterkt. Den fordelte varmen flott over hele rommet. Fungerte perfekt i flere år, etter varmepumpen kom i hus ga jeg den bort og den brukes nå hos en kompis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...