Gå til innhold

Gratis retur


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Har bestillt en Shuttle og den kom frem idag. Skal sende den tilbake og kjøpe en annen Shuttle modell de har inne. Sendte mail til komplett og de sa at jeg måtte bruke angreretten, men det må vel være enklere enn som så? Hvordan kan jeg på lettest (og billigst) måte sende den tilbake til dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

For jeg bestillte for en stund tilbake en laptop fra mulitcom og valgte å bruke angreretten. Men så snakka jeg med en dame på posten som sa at hvis jeg bare lot være å hente pakken ville den automatisk bli sendt tilbake etter 14 dager. Gratis for meg...

Lenke til kommentar
For jeg bestillte for en stund tilbake en laptop fra mulitcom og valgte å bruke angreretten. Men så snakka jeg med en dame på posten som sa at hvis jeg bare lot være å hente pakken ville den automatisk bli sendt tilbake etter 14 dager. Gratis for meg...

Det skal da være straffegebyr på sånt? Synes å huske det stod i et brev jeg fikk med en pakke fra Komplett en gang. Og å vente 14 dager er jo ikke særlig gøy heller.

Lenke til kommentar
For jeg bestillte for en stund tilbake en laptop fra mulitcom og valgte å bruke angreretten. Men så snakka jeg med en dame på posten som sa at hvis jeg bare lot være å hente pakken ville den automatisk bli sendt tilbake etter 14 dager. Gratis for meg...

...og du får aldri den samme gode servicen igjen. Klart dette blir notert i kundekartoteket. Folk er jo ikke dumme...

Lenke til kommentar
For jeg bestillte for en stund tilbake en laptop fra mulitcom og valgte å bruke angreretten. Men så snakka jeg med en dame på posten som sa at hvis jeg bare lot være å hente pakken ville den automatisk bli sendt tilbake etter 14 dager. Gratis for meg...

La meg gjette: Det er ikke særlig lenge siden.

 

Hvis man gjør som du skal man få en regning i posten for frakt begge veier + at du må dekke varens eventuelle verditap i perioden varen har vært under frakt og hos posten. Verditapet regnes ut fra prisdifferansen på varen mellom da du bestillte den og da multicom mottok den.

 

Siden papirmølla har litt behandlingstid (+ 2xfrakt og 2 uker på postkontoret) kan det fort ta over en måned fra bestillingen skjedde til du mottar regningen i posten.

 

Det er altså ikke noen spesiellt lur måte å angre på kjøpet. Det er derfor jeg sier angreretten er den enkleste og beste metoden. Da slipper du unna med 1x frakt.

 

Åpne øynene og prøv å se litt på det fra nettbutikkens synspunkt. Det er ikke uten grunn at loven har blitt som den er. Poenget er å skape rettferdighet fro begge parter og forebygge at noen blir urettferdig behandlet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Prisen betyr egentlig ingenting, det er mer å få det så enkelt som mulig som teller. Sendte mail til komplett for noen dager siden og de beskrev hele prosedyren meget komplisert. Derfor tenkte jeg at det kanskje fantes en letter utvei. Men jeg får snakke med damen på posten om angrerett, de er alltid veldig hjelpsomme.

Lenke til kommentar
Prisen betyr egentlig ingenting, det er mer å få det så enkelt som mulig som teller. Sendte mail til komplett for noen dager siden og de beskrev hele prosedyren meget komplisert. Derfor tenkte jeg at det kanskje fantes en letter utvei. Men jeg får snakke med damen på posten om angrerett, de er alltid veldig hjelpsomme.

Damen på posten har da ikke noe med din angrerett hos et firma å gjøre. En annen ting er at det virker som det er alt for mange som bestiller først og tenker etterpå. Tenk på hvor mye ekstraarbeid og kostnader dette medfører for web-shopene. :angry:

Lenke til kommentar
Prisen betyr egentlig ingenting, det er mer å få det så enkelt som mulig som teller. Sendte mail til komplett for noen dager siden og de beskrev hele prosedyren meget komplisert. Derfor tenkte jeg at det kanskje fantes en letter utvei. Men jeg får snakke med damen på posten om angrerett, de er alltid veldig hjelpsomme.

 

Først sier du prisen spiller noen rolle..men ikke nå lenger?? :wow:

 

Og hva er komplisert med dette??

 

Logg deg inn på komplett HER

Velg returer..

velg Angrefrist

velg vare du vil retunere.

Vent til du får returnr.(tar ca 1 dag)

send pakken med returnummeret påskrevet pakken...

 

Mye mindre arbeid en å løpe ned til dama på posten hvertfall

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
P.S. De som jobber på posten har virkelig peiling på sånt, så det er klart jeg spør dem!

De som jobber på posten har peiling på postgang og -systemet. De trenger da ikke ha peiling på forbrukerkjøpsrett og slike ting. Min erfaring er at 9 av 10, om ikke fler, sitter med helt gale opplysninger rundt temaet.

 

Nei, ta kontakt med komplett, du. Det er nok det enkleste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har gjort det nå. Fikset returnummer og sånn. Etter jeg hadde gjennomført det som trengs for å få returnummer, stod det at man vennligst ikke skulle sende mail til komplett angående dette, det var det første jeg gjorde. Nå vet jeg det til neste gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg jobber på salg hos hovedkort.no. Vi er som de fleste vet, en ganske ny webshop, og jeg kan fortelle at det største problemet vårt er: PAKKER I RETUR!

 

Hadde det ikke vært for de som ikke henter pakkene sine, så hadde vi kunnet sende alle våre pakker fraktfritt!

 

Vi håper at folk kan tenke bedre gjennom hva de bestiller, før de bestiller det.

 

Ønsker alle en riktig fin dag. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg jobber på salg hos hovedkort.no. Vi er som de fleste vet, en ganske ny webshop, og jeg kan fortelle at det største problemet vårt er: PAKKER I RETUR!

 

Hadde det ikke vært for de som ikke henter pakkene sine, så hadde vi kunnet sende alle våre pakker fraktfritt!

 

Vi håper at folk kan tenke bedre gjennom hva de bestiller, før de bestiller det.

 

Ønsker alle en riktig fin dag. :thumbup:

Jeg er overrasket over at problemet er SÅ stort og at det er SÅ mange som sender pakkene i retur.

 

Er det ikke mulig å ha gratis frakt og så heller doble/triple gebyret for retur? Jeg tror det kunne økt populariteten deres voldsomt blandt de som ikke driver å returnerer pakkene i hytt og pine. Men det er kanskje noen lover og regler som begrenser gebyrene?

 

(Jeg snakker selvfølgelig kun om retur av pakkene som folk ikke henter, og ikke om retur pga angreretten eller reklamasjon og garanti-saker)

Lenke til kommentar

Det er ingen øvre grense for hva vi kan fakturere en kunde som ikke henter. Vi har allikevel valgt å ikke fakturere de som ikke henter. Dette fordi vi ikke trodde det skulle utvikle seg til å bli et så stort problem.

 

Mange tror også at det kun koster fraktkostnadene. Jeg kan opplyse om at vi har en egen mann ansatt for å ta seg av slikt. Det koster oss en mann i jobb, og ca 15 minutter pr pakke som returneres på denne måten. Det koster oss også kr 30,- i kredinotagebyr på grunn av at alle våre fakturaer går vi vår bank. Vi har varen ute i transport i 3 uker, og taper både på renter og inflasjon.

 

Vi kommer til å ta opp dette problemet på vårt strategimøte 1.januar, så det kan nok hende at vi blir meget strengere på dette området. :angry:

 

Takker for en god ide, den vil bli lagt frem for styret. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...