Gå til innhold

Utveksling UiS --> Østerrike ( Karl Franzens Univasität )


Patkaaa

Anbefalte innlegg

Heia!

Går for tiden et femårig løp for å bli siviløkonom. Kom inn på Bachelor + Master ( forutsatt minst C i snitt ) på UiS. Har akkurat blitt ferdig med eksamener for tredje semester, og vurderer sterkt å reise til utlandet i femte semester.

Jeg ser at de har et språkkrav til B2 i tysk og engelsk. Hadde selv 6 år med tysk på ungdomskolen + vgs. dvs. at jeg valgte Tysk 2 som valgfag sisteåret på Vgs. Vet noen om dette oppfyller kravet om B2?

Lurer også litt på hvordan det er mtp. eksamener. Det står at :
"Høstsemester: 15. oktober – 31. januar (Eksamensperiode:To uker i månedskiftet jan/feb)"

Dette går jo litt inn i siste semesteret av bacheloren min. Kan jeg fortsatt skrive bacheloren, selv om jeg kommer tilbake til Norge litt sent?

Vet noen forresten om jeg beholder plassen min på masterstudiet, dersom jeg velger å ta et "friår" etter bacheloren for å forbedre karakterer?

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre det foreligger en avtale mellom UiS og det østerrikske universitetet, oppfyller ikke tysk 2 kravene til B2. Da kan du avlegge en tyskeksamen ved Goethe-Institut isteden.

 

Imidlertid anbefaler jeg deg å ta språkkurs i Østerrike sommeren før semesteret starter. Dette får du stipend til fra Lånekassen og språkkurset avsluttes med en eksamen som bekrefter tysknivået ditt.

 

Du beholder plassen på masterstudiet så lenge du har fått innvilget permisjon fra studiet.

Endret av Star Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre det foreligger en avtale mellom UiS og det østerrikske universitetet, oppfyller ikke tysk 2 kravene til B2. Da kan du avlegge en tyskeksamen ved Goethe-Institut isteden.

 

Imidlertid anbefaler jeg deg å ta språkkurs i Østerrike sommeren før semesteret starter. Dette får du stipend til fra Lånekassen og språkkurset avsluttes med en eksamen som bekrefter tysknivået ditt.

 

Du beholder plassen på masterstudiet så lenge du har fått innvilget permisjon fra studiet.

Takker for svaret ditt.

 

Hadde visstnok tatt tysk nivå 3 i tillegg til 2, og kom opp til eksamen i begge.

 

Tusen takk for at du sa ifra om språkkurs, da det kan være aktuelt å bruke sommeren på det. Tenker jeg får ta det med UiS hvis/når jeg kommer inn.

 

Angående masterstudiet, må jeg søke om ett år "permisjon" etter endt bachelor, for å forbedre karakterer, hvis jeg i tillegg vil beholde studieplassen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...