Gå til innhold

Er det håp for meg å få spille på et trådløst wifi?


Anbefalte innlegg

Hei, så jeg bor på et loft som ikke har bredbåndtilknytting. Jeg låner internett av de som bor under meg som da blir trådløst for meg. Jeg bor i et vanlig hus men slitter mye med internett. De under har oppgradert nettet slik at det skulle bli bedre, noe det ble lite av dessverre. Er det noen som kan anbefale en nettverksadepter som kanskje vil funke? Eller må jeg leve med et ustabilt nett?

Nettet kan variere mellom 2-35mbps(download). Dette er det dårligeste og det beste jeg har hatt. Som oftest så ligger den ustabilt mellom 5-20mbps.

 

Streaming funker helt ok på dette nettet men tar noe tid å loade.
Grunnen til at jeg ber om hjelp er at jeg gjerne kunne tenkt meg å spille online spill i helger og når jeg har fri fra skole/jobb. Men nett og stabilitet varierer utrolig mye fra dag til dag, og noen ganger time til time.

Jeg har en Netgear ac1200 wifi usb adepter. Fikk beskjed i butikken at den skulle funke ganske bra men er litt usikker. Om denne faktisk er bra så tenker jeg det er lite jeg kan gjøre for å få bedre nettverk tilgang.

Håper dette er nok info om problemet mitt. Hilsen person som savner å spille spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usb varianter kan være noe ustabile til spill, fant desverre ikke den jeg hadde for noen år siden.

 

Er det stasjonær du har?

 

Har I såfall denne selv:

https://www.komplett.no/product/800007/datautstyr/nettverk/nettverkskort/asus-pce-ac68-ac1900-traadloes-adapter#

 

Men du må ha en ledig pci-express slot.

Ja! Jeg har stasjonær! Er da ikke så veldig flink med alt inne i pcen. Hvordan vet jeg om jeg har ledig pci-express slot? Kan jo google det også selvsagt. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...