Gå til innhold

Dolby Atmos og DTS-X fra Intel NUC


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig kjøpt meg ny lydplanke av typen Samsung HW-N960 med Atmos og DTS-X støtte. 
Har fra før Apple TV 4k, og den støtter Atmos gjennom f.eks Netflix og det fungerer. Plex har ikke denne støtten, og ettersom jeg har mkv filer lagret på min NUC som jeg ønsker å spille av med Atmos eller DTS-X lydspor må jeg finne en alternativ løsning. 

 

Jeg har en nuc7i3bnk som HTCP. Dersom jeg har koblet denne direkte til lydplanken (slik jeg har gjort med Apple TV), og videre derfra til tv`n. Hvilke innstillinger og hvilken software må jeg bruke i Windows for å spille av disse filene som vil videreformidle Atmos og DTS-X lyden? Og er det i det hele tatt mulig gjennom NUC`n ? 

 

Takk! 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har ikke lastet ned noe programvare, men når jeg spiller av Atmos lyd i VLC f.eks så kommer det opp Dolby Atmos på lydplanken, så da regner jeg med det fungerer. I nettleseren og youtube ser det vanskeligere ut, kan prøve med programvaren. Alternativ se litt innstillingene på nettelseren for lyd. 

Lenke til kommentar

Fra Windows Store kan du laste ned Atmos programvaren som gir Atmos lyd fra Windows PCer. Det aktiveres i kontrollpanel-> lyd.

Slettet det selv fra HTPCen, da den lagde litt småtrøbbel med lyden, men det er mulig det er fikset nå, da det er lenge siden jeg testet sist.

Er ikke den programvaren ment for å brukes sammen med headset?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...