Gå til innhold

Merkelig lyd fra skjermkortet over natten


sinder18

Anbefalte innlegg

Eg kjøpte nytt skjermkort for 2 måneder siden, Nå lager den lyder, Eg har kobblet ut skjermkortet og plugget det inn igjen og sjekket ledninger og sånt. Viftene spinner bare når eg spiller noe, ellers så er dem av, så er vell ikke viftene til skjermkortet? Lastet opp en video, usikker på om det fungere her på diskusjon. Men er dette skjermkortet defekt eller kan eg fikse det på noen måter? 

 

 

Pcen står som oftest på hele tiden, så dette har skjedd over natten. våknet av att pcen lagde lyd. 

 

Er det mulig att det kan være strømforsyningen?

Endret av sinder18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du putter bare finger på midten og stopper den sakte, slutter den å lage den lyden så vet du hvilken vifte som er synderen. Bare pass på så du ikke tar på noe feil eller putter fingrene i viftebladene

Virker som viftene er greie, høres mer ut som det er bak datamaskinen. Msi afterburner fan speed på 0 og lyden er det samme, Lyden blir ikke noe værre om eg setter den på 100% speed, er lik lyd både når fan speed er på 0 eller 100. 

 

du kan feks, bruke msi after burner og sette fan speed til 0, eventuelt slå av pcen, koble ut gpu... så finner du fort ut om det er gpu det er noe gærnt med... min gjettning er PSU grønn corsair cx er ikke noe som jeg ville kjørt i årevis uten 24/7

Den lager samme lyd med fan speed på 0 på msi afterburner, Kanske det er strøm boksen som er problemet. Føler lyden blir litt annerledes når eg tar og presser litt med hånden på strømboksen, passer denne strøm boksen? https://www.komplett.no/product/831187/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/corsair-cx850m-850w-psu# 

Lenke til kommentar

den strømforsyninga passer, men er knapt bedre enn den du har... tøyeblikk

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4912058

 

er foreksempel et mye bedre valg, dog noen anbefaler andre.. 

 

Takker for svar, Kjøpte ny strømforsyning så får eg slå av pcn og lignende når eg skal vekk fra pcn. 

Kan noe skje med pcn annet en att den ikke får strøm om boksen blir ødelagd, Kan andre pc deler bli ødelagd?

 

Den lager fortsatt lyder, men synes lyden er blitt bedre en hva den var tidligere idag. 

Lenke til kommentar

Kan godt være at det er PSUen din som begynner å ta kveld, er ikke det beste du får tak i.

Men uansett, kjøpte du den som ble anbefalt så er det gode greier!

Så får du kryusse fingrene for at det er den uten å feilsøke allverden. Godt komplett har 50 dagers retur viss det er der du har kjøpt den i fra!

Eller så får du prøve afterburner å skru viftene på gpu opp og ned å høre om det er den!

Husk du har garanti på delene, så er det feil så får du ny igjen!

Lenke til kommentar

Kan godt være at det er PSUen din som begynner å ta kveld, er ikke det beste du får tak i.

Men uansett, kjøpte du den som ble anbefalt så er det gode greier!

 

Så får du kryusse fingrene for at det er den uten å feilsøke allverden. Godt komplett har 50 dagers retur viss det er der du har kjøpt den i fra!

 

Eller så får du prøve afterburner å skru viftene på gpu opp og ned å høre om det er den!

 

Husk du har garanti på delene, så er det feil så får du ny igjen!

Hadde allerede bestilt den fra komplett før Mickey linket den andre forsyningen, så lenge det funker så går det fint for meg. 900 kr er ikke så gale. Pcen har sånn sett stått på 24/7 i mange år og har aldri skiftet strøm boksen før, så kan helt sikkert være Psuen, Men får være forsiktig frem til eg får Psuen så pcen ikke blir en brannbombe imens eg er borte/sover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...