Gå til innhold

Hva burde jeg studere basert på mine interesser?


Gabbana89

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har jeg hatt en litt spesielt hobby. Jeg har drevet og utviklet youtube og Instagram kontoer. Der jeg klart å bygge opp litt abonnenter og følgere på disse plattformer. Grunnen at jeg gjorde det var at jeg likte å se statestikken stige og det ble litt avhengighetsskapende(på en positivt måte) og det var veldig interessant hvordan man klarte å skape slags miljø der. I tillegg så føler at jeg har en grunder i meg. Har alltid hatt interesse for å skape noe nytt og innovere . Alt mulig fra app´s til klesmerker.

 

Men det nærmer seg at jeg må mest sannsynlig begynne å studere, og det er her jeg er usikker. Siden jeg har den interessen så lurer jeg litt på om jeg kunne gått videre på noe studere som er litt relevant til det jeg har drevet med? Har sett på markedsføring, men litt usikker der. Kanskje noe med medievitenskap? Hva tenker dere? Har dere noen gode forslag?

 

Jeg ville gjerne jobbet med å nå ut til kunder, spesielt gjennom sosiale medier(kanskje reklame kampanjer). Det hadde også vært veldig interessant å jobbe med offentlige personer, i den grad at man hjalp de med sosiale medier, media trening osv. Hvordan utvikler man en merkevare, hva er det som skal til, markedsføringsstrategier osv?

 

I tillegg så vil jeg lære litt om menneskelig psykologi? Hvordan folk reagerer på reklame kampanjer? Eller hva er det som gjør at folk blir så fanatiske i en person. Som musiker, filmstjerne eller youtube stjerne? Skal innrømme jeg sliter med å sette ord på hva jeg i bunn og grunn ønsker, men håper dere har noen gode forslag.

 

Hva burde jeg studere basert på mine interesser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du vil jobbe med hobbyen din så er det utdanning innanfor reklame, samt design eller psykologi som er det som er mest aktuelt.

 

Ein jobb i eit stort PR-byrå som feks first house hadde nok passa seg bra.

Ja, det er noe i den retningen, men samtidig ønsker jeg å drive med noe for meg selv, eller hjelpe å utvikle selskap; klesmerker, markedsføre produkter elns 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...