Gå til innhold

Har plukket fra hverandre nye PlayStation Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan stiller dette seg i forhold til Raspberry Pi og andre minimaskiner?

 

En Raspberry Pi 3 B+ bruker en Cortex-A53, som skal være hakket hvassere enn A35 som sitter i denne konsollen. Mengde RAM er likt, men RPi bruker eldre DDR2-minne som potensielt er litt saktere.

 

Uten å ta høyde for optimalisering Sony har gjort, så bør disse yte relativt likt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan stiller dette seg i forhold til Raspberry Pi og andre minimaskiner?

 

"ulempen" med en PI er jo at du ikke får den retro-looken. Men selv holder jeg meg unna hipster rekreasjonene, da er det nok mer morsomt å bygge en mini-itx rigg inn i noe gammelt :-P (feks en gammel crt TV som kjører crysis?)

Lenke til kommentar

"ulempen" med en PI er jo at du ikke får den retro-looken. Men selv holder jeg meg unna hipster rekreasjonene, da er det nok mer morsomt å bygge en mini-itx rigg inn i noe gammelt :-P (feks en gammel crt TV som kjører crysis?)

Det var vel NES kabinett til Raspberry Pi før Nintendo kom med NES Classic, så jeg tror ikke det er noe problem. Finnes sikkert PlayStation kabinett også.

Lenke til kommentar

En CD rommet fra 650-900mb, så den har plass til ca 20 plater.

 

Det kommer helt an på spillet. Laster man ned ROM-sett kan man se at selve spillet ofte bare opptar noen få MB. Mener Ridge Racer og Wipeout var i størrelsesorden 10MB. Men musikken var jo PCM på cdsporene og opptok naturligvis flere hundre megabyte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...