Gå til innhold

Hjelp til valg av pc


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte tiden var inne for og kjøpe ny pc nå da den gamle ikke holder følge lenger.

 

Er en rein gamer pc jeg trenger, blir så og si ikke brukt til andre ting.

 

Men en stund siden jeg har følget med på hardware fronten og føler jeg blir litt forvirret av og lese så mye frem og tilbake.

 

 

Max pris må vel være rett rundt 17k tenker jeg, kan nok legge på litt visst det lønner seg.

 

 

Har sett på denne: https://www.komplett.no/product/11445/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-a180?offerId=KOMPLETT-310-11445#productinfo

 

Og er den så gal i pris? Ser det er litt dårlig hastighet på ram men er det noe krise? Og ja den store amd/intel diskusjonen er litt vanskelig, føler folk sier amd er dårlig på spill men tester jeg har sett så er dette med 5-10 fps på noen få titler?

 

Så trenger hjelp til og sette sammen en grei pc, gjerne en amd eller intel.. har bygd en del pc'er før så kan gjerne gjøre det også, men tenkte kanskje at med div salg denne uken så lønner det seg kanskje bare og kjøpe ei pakke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er jo delevis fornøyd med min første genrasjon ryzen hjelper litt med GTX 1080 TI og bedre skjerm.

Men skal du ha 165 hz eller høyere er nok ryzen neppe den beste cpuen å velge.

 

GeForce RTX 2080 TI sies å gjøre det dårlig med strålesporing så ville ventet å kjøpe det skjermkortet litt. Kjøp heller 1080 TI brukt til ca 6000 kr er smartere vil jeg si.

Lenke til kommentar

Har 144 hz skjerm og er veldig fornøyd med denne skjermen så tror jeg beholder den en stund.. Har mest lyst på nytt egentlig, bare enklere og 0 risiko, så hva ville du valgt mellom 2080 eller 1080ti? 2080 koster jo fort 2000kr mer og føler den nye teknologien som følger med ikke er brukende nå.

Lenke til kommentar

Den ser forsåvidt grei ut.

 

Jeg har ikke lest noe om strøm forbruket på den samla riggen. MEEEn

 

https://www.komplett.no/product/1112077/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gainward-geforce-rtx-2080-triple-fan#

 

Har jf med hva komplett skriver i sine egne strøm req: 650 watt... medfølgende psu er på 550 watt. 

 

Går nok men kanskje i grenselandet?

Endret av Mickey_OT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...