Gå til innhold

Ny gaming skjerm


dado

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem av de 2 skjermene her er best?, koster nesten det samme. Begge skjermene har vært på markedet i 2-3 år, rart at det ikke har kommet noe nytt fra de 2 produsentene i det siste. Tror dere dem kommer på salg nå til fredag på black friday?

 

https://www.komplett...-g-sync-xb271hu#

 

https://www.komplett...og-swift-pg279q#

Av de ville jeg gått for asusen. Men, er du først i den prisklassen, ville jeg vurdert UW! Og for å svare på det andre spørsmålet ditt: Jeg ville tippet det kommer tilbud på Black Friday. PG279Q var nede i 5995 på elkjøp i fjor. Men det blir selvfølgelig bare synsing. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av de ville jeg gått for asusen. Men, er du først i den prisklassen, ville jeg vurdert UW! Og for å svare på det andre spørsmålet ditt: Jeg ville tippet det kommer tilbud på Black Friday. PG279Q var nede i 5995 på elkjøp i fjor. Men det blir selvfølgelig bare synsing. :)

UW, vilken skjerm tenker du på da?

Lenke til kommentar

Jeg har PG279Q og mange av dem er plaget av "bleeding" langs skjerm kantene. Dog er ikke alle like ille, min er ikke så ille, men jeg ser det med mørke bilder.

 

Og ingen av de to er ekte 165 Hz, de er egentlig 144 Hz, men kan overklokkes til 165 Hz.

Takk for svaert :):w00t:

Har du noen forslag på skjerm som er bedre eller?

Endret av dado
Lenke til kommentar

Som fiskerdigg123 sier, så er det en meget bra skjerm med TN panel. Skjermer med IPS panel har ofte "bleeding". Dette forårsakes av det aktive baklyset i IPS paneler.

Ikke alle bryr seg om det, og styrken av det varierer etter skjerm. Du kan få en P279Q som har mye av det, og du kan få en som ikke har dette i det hele tatt.

 

Personlig bryr jeg meg ikke om denne "bleeding" eller aktive lys lekkasjen som finnes, og den kan til en viss grad fikses ved å klemme på kantene rundt panelet/skjermen. Finnes en del måter å gjøre dette på, så det er bare å søke med Google.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...