Gå til innhold

Erfaringer med å kjøpe kort over post?


Pettersenper

Anbefalte innlegg

Ser etter ett grafikkkort til rundt 2500 kroner og tenker å kjøpe brukt siden jeg har hørt enkelte snakke om det. De fleste prisene på finn lokalt er luringer som legger ut de 1 år ++ grafikkortene sine vega 56(-4700kr ny for MSI sin- men på tilbud kan de gå ned i 4300. billigste jeg fant brukt i hele norge var 3800kr. Ville vært absurd å kjøpe brukt versjon), 1070, 1070ti osv til bare 1000-1500kr billigere enn de koster ny

 

Du har også de som prøver å selge minerigger til absurde summer i stedet for grafikkortene. Rigger som knapt ville vært lønnsomme om man så fikk dem gratis

 

Ser man over hele landet derimot finner man noen gode deals, men er en smule risky å betale først? De fleste profilene på finn har ingen reviews. Noen er bekreftet med bankid, men om de nekter å betale tilbake kan tvangsfullbyrdelse koste mer  enn verdien av det man kjøper

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å sende de en melding og si at du er villig til å gi 2300kr for 1070 kortet og eventuelt gå opp til 2500? Det er jo verdt å prøve, folk er litt greiere med pris når man kan møte opp personlig har jeg også opplevd.

Du tror det vil gå på noen som har lagt ut kortet sitt til 3000-3500kr?

Disse luringene legger til og med ut kort som har vært overklokket og kjørt konstant til over 3000kr

Lenke til kommentar

Du tror det vil gå på noen som har lagt ut kortet sitt til 3000-3500kr?

Disse luringene legger til og med ut kort som har vært overklokket og kjørt konstant til over 3000kr

Tja, de fleste minere underclocker vel kortene? Uansett er det et 1070 med kvittering så burde det ikke hatt noe å si. Jeg hadde nok ikke brydd meg om kortet har vært brukt til mining. Hvis du føler at det kommer til å forkorte livsstiden så er det jo bare en fordel da du får et nytt kort innen reklamasjonsfristen.

 

Jeg prutet ned fra 3000 til 2400kr for et 1070 jeg kjøpte til helgen.

Lenke til kommentar

Tja, de fleste minere underclocker vel kortene? Uansett er det et 1070 med kvittering så burde det ikke hatt noe å si. Jeg hadde nok ikke brydd meg om kortet har vært brukt til mining. Hvis du føler at det kommer til å forkorte livsstiden så er det jo bare en fordel da du får et nytt kort innen reklamasjonsfristen.

 

Jeg prutet ned fra 3000 til 2400kr for et 1070 jeg kjøpte til helgen.

Mange minere underclocker ja, spesielt i usa der strømprisen er mye høyere. I Norge er det færre som underklokker siden vi har så billig strøm. Mining i seg selv går helt fint. Det er når de har OVERklokket kortet sitt, og også brukt det til mining i overklokket tilstand, at det blir problem. Overklokking av kort fører også til mer problem med garantien.

 

 

600kr ned! Imponerende

Lenke til kommentar

Mange minere underclocker ja, spesielt i usa der strømprisen er mye høyere. I Norge er det færre som underklokker siden vi har så billig strøm. Mining i seg selv går helt fint. Det er når de har OVERklokket kortet sitt, og også brukt det til mining i overklokket tilstand, at det blir problem. Overklokking av kort fører også til mer problem med garantien.

 

 

600kr ned! Imponerende

1070 er ikke verdt så mye i og med at du får et 2070 til 500kr mer. Så halv pris for et 1070 synes jeg da er innafor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...