Gå til innhold

Hvor stor strømforsyning trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Innstallerte for noen dager siden en ny harddisk i tillegg til den gamle,

og etter dette virker det som om systemet har blitt mer ustabilt... :dontgetit:

blant annet hakker lyden litt... Virker også som om at maskinen har blitt tregere

og går fort i stå...

Lurer på om dette kan ha noe med at strømforsyningen er blitt for liten etter

at jeg innstallerte ny harddisk?

Strømforsyningen jeg har nå er på 250W!

Strømforsyningen driver bl.a. DVD-ROM, Cd-brenner, hovedkort m/skjermkort &

2 stk harddisker...

 

Håper på gode svar!! :p

Endret av Dr. Feelgood
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Test heller dette! og se hvor stor du trenger, men har da altså kjørt hk m/skjermkort ram i alle 3 plassene, 1 cd rom og 4 disker, Alt dette på 145W :wow:

Den testen der er så upålitelig som man kan få den. Den regner foreksempel ikke forskjellig ettersom hvor rask harddisken er, og om den har 2 eller 8 MB cache.

 

Jeg kom ut med 250W tror jeg. Faktumet er at jeg trenger 500-700W. Som jeg fikset ved å bruke to strømforsyninger.

Lenke til kommentar
Test heller dette! og se hvor stor du trenger, men har da altså kjørt hk m/skjermkort ram i alle 3 plassene, 1 cd rom og 4 disker, Alt dette på 145W  :wow:

Kom på 331 watts.

 

Skal sette inn tv-kort og dvd brenner også..

 

363 watts med dvd brenner.

 

Tok den høyeste pentium 4 på 800. har 1600, men det var ikke å velge der.

 

Har bare 300 watts strømforsyning ;)

 

Edit: Pc'en er 1,5 år gammel og er ikke overklokka.

Endret av Christer1
Lenke til kommentar
Test heller dette! og se hvor stor du trenger, men har da altså kjørt hk m/skjermkort ram i alle 3 plassene, 1 cd rom og 4 disker, Alt dette på 145W  :wow:

Kom på 331 watts.

 

Skal sette inn tv-kort og dvd brenner også..

 

363 watts med dvd brenner.

 

Tok den høyeste pentium 4 på 800. har 1600, men det var ikke å velge der.

 

Har bare 300 watts strømforsyning ;)

 

Edit: Pc'en er 1,5 år gammel og er ikke overklokka.

Du må for alle del ikke stole på den testen der... :ermm:

Lenke til kommentar
[quote name='Duron rocks' date='19/12/2003 : 21:46'] [quote name='oxbow' date='19/12/2003 : 17:35'] [url="http://www.jscustompcs.com/power_supply/"]Test heller dette![/url] og se hvor stor du trenger, men har da altså kjørt hk m/skjermkort ram i alle 3 plassene, 1 cd rom og 4 disker, Alt dette på 145W  :wow: [/quote]
Den testen der er så upålitelig som man kan få den. Den regner foreksempel ikke forskjellig ettersom hvor rask harddisken er, og om den har 2 eller 8 MB cache.

Jeg kom ut med 250W tror jeg. Faktumet er at jeg trenger 500-700W. Som jeg fikset ved å bruke to strømforsyninger. [/quote]
Har du 2 strømforsyninge i din maskin?
Lenke til kommentar
Test heller dette! og se hvor stor du trenger, men har da altså kjørt hk m/skjermkort ram i alle 3 plassene, 1 cd rom og 4 disker, Alt dette på 145W  :wow:

Kom på 331 watts.

 

Skal sette inn tv-kort og dvd brenner også..

 

363 watts med dvd brenner.

 

Tok den høyeste pentium 4 på 800. har 1600, men det var ikke å velge der.

 

Har bare 300 watts strømforsyning ;)

 

Edit: Pc'en er 1,5 år gammel og er ikke overklokka.

Du må for alle del ikke stole på den testen der... :ermm:

hehe .. Hadde trengt ny strømforsyning med en gang jeg kjøpte den på komplett da :laugh: . Tror nok den skal klare en dvd brenner og tv-kort. :yes:

Lenke til kommentar
hehe .. Hadde trengt ny strømforsyning med en gang jeg kjøpte den på komplett da :laugh: . Tror nok den skal klare en dvd brenner og tv-kort. :yes:

Hva mener du?

 

Og det å si at 250W PSU er rikelig er feil. Du vet ikke om dette er maks load eller hva det er engang. Det er jo ikke sikkert at PSUen hans yter 250W. Q-tec er jo kjent for å ikke yte sin maks belastning (kanskje spesielt 500W deres). Jeg ville kjøpt en temmelig kraftig PSU. Da kan du ha den lenger enn en f.eks 350W.

Lenke til kommentar
hehe .. Hadde trengt ny strømforsyning med en gang jeg kjøpte den på komplett da  :laugh: . Tror nok den skal klare en dvd brenner og tv-kort.  :yes:

Hva mener du?

 

Og det å si at 250W PSU er rikelig er feil. Du vet ikke om dette er maks load eller hva det er engang. Det er jo ikke sikkert at PSUen hans yter 250W. Q-tec er jo kjent for å ikke yte sin maks belastning (kanskje spesielt 500W deres). Jeg ville kjøpt en temmelig kraftig PSU. Da kan du ha den lenger enn en f.eks 350W.

Jeg mente bare at jeg måtte ha kjøpt ny stømforyning til pc'en min med en gang jeg fikk den, siden den bare har 300 watts. Og i følge den testen så brukte jeg 331 watts.

 

Mente ikke noe om hans, hvis det var det du trodde ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...