Gå til innhold

LOTR:ROTK


b-real

Anbefalte innlegg

Så ROTK for andre gang i går og en ting som irriterer meg er at gollum og gimli blir oppfattet som "morroklumper" og at man skal flire av alt de gjør.

 

Når gollum sitter å prater med sin schizofren-scenene sine, så sitter samtlige i salen og ler. Er greit nokk, jeg trakk på smilebåndet jeg også, men jeg blir så irritert på at gollum blir frammstilt som en morroklump og det han gjør blir sett på som komisk og ikke tragisk og dypt alvorlig.

Synd at PJ ikke har klart å få fram det alvoret som ligger bak gollum.

Er kanskje en av de eneste svakhetne ei filmen som jeg kan se og at det seff mangler MYE soff som er i boka, men jaja ;)

Kommer nokk ikke til å bli fornøyd på det området uansett.

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med B|Real om at humoren fjernet alvoret fra en del scener.. Samme når Denethor dør, gikk litt humring gjennom salen når han blakk seg brennende utfor klippen...

+ flere scener.

 

Men når det er sagt fungerer nok PJ's løsning med avvæpnende humor bedre i en spillefilm, enn gravalvor.

En annen ting er alt stoffet som var utelatt, var faktisk en del scener jeg savnet, men skal ikke gå nærmere inn på de. (I'm no spoiler ;))

Lenke til kommentar
Dejavu, legg merke til underteksten på tråden...

 

"ingen spoilers", vennligst rediger bort.

OK moderator..

Jeg har tenktpå det samme.

Ganske trist at folk skal synes han er morsom når man egentlig tenker på den tragiske bakgrunnen for dakkar Gollum..

Vel, bakgrunnen er en ting, er en del synd i han i filmen også, der folk bare ser han som en fargeklatt og ikke ser han for hva han virkelig er og hva han gjennomgår.

Må si meg enig med B|Real om at humoren fjernet alvoret fra en del scener.. Samme når Denethor dør, gikk litt humring gjennom salen når han blakk seg brennende utfor klippen...

+ flere scener.

Jupp.

Folk forventer at det skal være artig og begynner å flire men blir fort stille når de ser at det var ei alvorlig handling.

Men men. Sier kanskje mere om dagens publikum en PJ?

Lenke til kommentar
kan oflk gi ****** i å spoile filmer? allerede en IDIOT, trenger ikke flere... :@

 

og nei, jeg har ikke lest noe på denne siden. rulla bare rett ned..

Er jo ikke værre enn at du bare lar hver å lese temaer som handler om RoTK osv da! Værre er det ikke.

 

Syns det ble litt for mye humor når det gjelder Gollum ja, men han Gimli har jeg virkelig sansen for :)

Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg ler godt av noen av Gollum-scenene i både To Tårn og Atter en Konge, men jeg synes også det er blant de mest rørende scenene i hele trilogien. "Tårevekkende", faktisk. Gollum er genial.

 

Har også sett Atter en Konge to ganger nå, men husker ikke helt hva jeg irriterte (bortsett fra all den forbanna klappinga under filmen, spesielt i scener der det passer dårlig) meg over. Må ta med meg notatblokk neste gang.

 

Gimli er morsom i filmene. Veldig morsom. Kan ikke så mye for at jeg ler av ham. Han har noen geniale replikker, selv om noen kunne vært utelatt, synes jeg det er helt greit. Det er verre med Gollum. At han er morsom, liker jeg ikke.

 

Det er en liten stund siden jeg har lest boka nå, så det er en del jeg ikke husker, men jeg synes stort sett endringene Peter gjorde, var helt OK. Jeg skjønner delvis hvorfor han fjernet Sarumann. Jeg skjønner delvis hvorfor han fjernet en av de siste, triste kapitlene i boka. Det er ikke plass nok. Nå er det bare å glede seg til Extended Edition! Der finner vi sikkert noe vi savner.

 

Forresten... vet vi noe om hva vi får se i den utvidede utgaven? Sarumann, riktignok. Spent på det.

Lenke til kommentar

denne filmen var bare helt enorm! Storslagen film! Tror jeg skal se den igjen imorra. Det er da man legger merke til de geniale detaljene :) LOTR overgår seg selv år etter år...litt trist at det er over

 

Må bare legge til at jeg syns de siste 3 årene har gått utrolig fort (tenk at det har gått 2 år siden vi så første filmen i triologien), sikkert bare meg...

Endret av ridgea
Lenke til kommentar

Jeg må først å fremst få si at RotK var fantastisk. Den var enormt vakker, enormt trist og enormt storslått.

Enkelte scener var så utrolige at jeg fikk gåsehud, og slutten var så trist at jeg fint kunne felle tårer.

 

Likevel har jo Peter tatt seg enkelte friheter fra boka, noe som er litt irriterende. Enkelte scener var ikke slik jeg tenkte meg (ettersom jeg hadde laget meg bilder utifra boka), men resten var så utrolig mesterlig utført, at det lille negative drukner i massen av det positive.

 

Peter har gjort det igjen. En fantatisk film verden sjeldent før har sett maken til. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...