Gå til innhold

Nå blir gratis Spotify enda bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her. Har hatt premium siden Spotify kun var å finne som programvare på PC, og den eneste reklamen var "Jonathan from Spotify" som reklamerte for premium. Å slippe det var nok verdi for meg til å gi slipp på en hundrelapp i måneden. Kutter nok heller en eller alle videostrømmetjenester enn å kutte Spotify.

 

Hehe ja om jeg huske rrett så kostet spotify 49 eller 59 per måned i starten. De har justert opp prisen et par ganger. Spotify har det aller meste av musikk jeg trenger. Og det jeg ikke finner der har jeg stort sett på lossless uansett og kan streame både på lokalnett og på mobil om jeg ønsker. 

 

Videostreaming føler jeg fortsatt er så langt unna å klare å bli det spotify har blitt for musikk. En trenger jo minst 2-3 abonnement for å få tilgang til ting som er verdt å bruke tiden sin på. Og selv da så er serier og filmer enten eksklusiv for en av tjenestene eller at de har klart å få delt opp rettigheter til sesongene. Jeg kjenner egentlig ofte på at jeg er på grensen til å kansellere videotjenestene. Både netflix og prime har jo også startet med egenreklame. Som de forventer at betalende kunder skal måtte lide seg gjennom. På prime så forsvinner også skip this knappen av og til. Og ofte så kan en ikke skippe recaps og kjedelig intro. 

 

Om netflix også hadde tilbudt filmer og serier og klart å få til gode avtaler så hadde jeg glatt forholdt meg kun til spotify. Tenker jeg kunne betalt 5-600 per måned for musikk og film. Kanskje et par hundre ekstra på toppen om de hadde klart å få skikkelige avtaler og biblioteker av filmer og serier. 

 

Virker som film og seriebransjen fortsatt er mest opptatt av  å "jakte pirater" fremfor å forsøke å skape det kundene ønsker. Jeg skjønner at de ønsker å kjøre filmer på kino først. Og serier på TV. Men at det skal være behov for å skille 1-2 år mellom premiere på filmer i forskjellige land den kjøper jeg ikke. En film kan like gjerne ha premiere samme helg i USA og EU. Og kan slippes på streaming tjenester umiddelbart etter kino. At gode filmer forsvinner ut av katalogen etter en stund er også noe skikkelig tull. De burde heller jobbet mot å få størst mulig katalog på streamingtjenestene slik at det var mindre incentiver for å drive på ulovlig. Men nei, bransjen nekter å tilpasse seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her kjøpes CD'er/LP'er/Kassetter i fleng hver mnd. Rippes og legges inn på de enhetene jeg vil. Godt å støtte artistene jeg liker med penger så jeg får mer av musikken jeg liker. Streaming generer ikke inntekter til artistene i det hele tatt.

 

 

Ja det er en måte å gjøre det på. Selv foretrekker jeg å gå på konserter. Det er også direkte inntekter i langt større grad enn streaming. Men vi får håpe artistene får bedre vilkår etterhvert på spotify. 

 

Når cd salget var stort og det kostet en hundreogfemtilapp for en cd så fikk artisten ca en tier per solgte plate. Så ja du bidrar litt men ikke veldig mye. Er en stund siden jeg har sett noe tall på salget av musikk på fysiske medium men for artister flest så kan det ikke være særlig stort? Vinyl har jo fått en liten oppsving riktignok, men det er vel fortsatt langt unna platesalget vi en gang så, og vi kommer nok aldri heller dit igjen. Enkelt sagt så var det jo mindre konkurranse om pengene folk brukte på underholdning tidligere. Fotballkort eller LP liksom. Og kanskje en hamburger eller påmfri med blandings en kveld i uka. Litt drivstoff til knallert og en skinnjakke så trengte ikke barn av 60 og 70 tallet særlig mer. Den tiden er historie, og artister må i større grad selv ta ansvar både for inntjening, være synlig der det gjelder og komme opp med smarte merch's de kan pushe på konserter o.l. Nytter ikke å være rockstar eller diva med nykker idag. Artister har nok tøffere tider idag enn tidligere. færre radiolyttere, mer konkurranse om pengene og ikke minst det at idag kan "alle" være artister. Tilogmed uten å tilhøre en label. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Du for All musikk du ønsker med abonnement hos andre aktører også i tillegg til at andre aktører også selger sanger og album, noe Ikke Spotify gjør! Derfor er Spotify Uaktuelt for meg !

 

Hva er egentlig greia med å eie musikken? Føler mye av det med å eie musikken hører til vinylen. Hva gjør det annerledes for deg å eie musikken fremfor å leie? Om du tenker at artister trekker katalogen sin fra streame tjenestene så er det ikke lengre slik som det var for noen år tilbake. Jeg skjønner tanken med å eie artister som en kanskje ikke finner på strømmetjenester eller som kun har deler av utgivelsene sine på strømmetjenester men på generelt grunnlag så ser jeg ikke noe poeng i å eie musikken. Og iTunes feks selger de musikken i rette formater nå? Altså i lossless eller er den fortsatt komprimert? Å eie komprimert musikk blir for meg litt poengløst, for om det skjer noe med filformatet og du må konvertere filene så blir resultatet ennå dårligere. 

 

For meg er gleden med musikk å lytte til musikken. Da er det likegyldig om jeg eier eller leier musikken. Faktisk er det nesten bedre å leie for da har jeg et kjent og enkelt GUI som kan brukes på alle mine enheter og jeg en ensartet opplevelse hver gang. 

Lenke til kommentar

Du for All musikk du ønsker med abonnement hos andre aktører også i tillegg til at andre aktører også selger sanger og album, noe Ikke Spotify gjør! Derfor er Spotify Uaktuelt for meg !

 

Du kan jo likevel abbonere på Spotify og kjøpe på andre tjenester.

 

Spotify fungerer på Spotify Copnnect, som er den desidert beste tjenesten av slitt slag, uten konkurranse. og nei, hverken AP2 eller chrome cast gjør det samme. I tillegg er det veldig begrenset i sammenligning og har en merkelig forsinkelse. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...