Gå til innhold

Skjermtest i Januar


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søstera mi jobber for Dell i Irland. jeg skal spørre  henne hvem du skal kontakte i Norge. Har hørt mye lovord om Dell skjermene.

Flotters!

 

 

Den eizo'n med 15 / 16 i ms som det stod om på hw i sommer har jeg ikke noe info om. Og jeg snakket med Eizo i dag, og jeg tester toppmodellene deres for øyeblikket

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Det hadde vært spennende å være med på... Spørs om jeg får tid, skal reise endel den måneden, men siden det er over 2 helger så er det sikkert mulig å presse noe inn...

 

Regner med at jeg kanskje har muligheten til å ta med en LCD-skjerm jeg nesten kan garantere at dere ikke har tenkt på å teste. En Pelco-skjerm vi bruker på jobben, som er spesialsydd for video. Er laget til fremvisning av bilder fra video-overvåkingsutsyr, der kontrast/lysttyrke/farger og ikke minst at ting går flytende er MEGET viktig... Skjermen er en del av IT-V utstyr i 6-7 siffre klassen men kan også selges sepparat som 15", 17" og 19" LCD, der 15" koster over 20 000,-

CCTV bladet testet en rekke slike high-end LCD til video-bruk, og skrev: "Vi gikk inn i denne testen med den oppfatningen at CRT var referansen og best..... Vi tok feil...."

 

Denne skjermen vant forøvrig testen...

 

Hadde vært artig å sett hvordan den hadde gjort seg som en multimedia-skjem selv om den neppe blir aktuell for Ola Normann...

Endret av JohnnyKnoxwille
Lenke til kommentar

He he, du maser ikke.

 

Jeg skal snakke med samsung i romjulen + tidlig i Januar for å høre hva de kan stille med. Med tanke på at de andre stiller med sine toppmodeller kommer sikkert Samsung det også.

 

Jeg mener derimot at 172x ble slaktet i en test, men den finner jeg ikke nå. Har heller ikke tid til å lete for nå løper jeg ut døra for å kjøpe julegaver. God jul til deg også.

Lenke til kommentar

Ser det er snakka litt om Dell her. Såvidt jeg vet er flere av Dell LCD'ene ommerka Samsung. Jeg har en Dell UltraSharp 1900FP som skal være prikklik Samsung 193T, eneste forskjell er teksten på fronten og foten.

 

Er MEGET fornøyd med skjermen min. Ikke en eneste død pixel, bra respons, bra kontraster, fra farger, kjempeklar og fin. Skjermen har 2 innganger så man kan koble på 2 maskiner og bytte mellom de med en knapp på fronten. Genial løsning!

 

 

Hva med å teste absolutt billigste 15/17" man finner i webshops? Har flere kamerater som lurer på om jeg kan bygge pc til de med LCD skjerm som syns det blir litt dyrt med 17". Hadde vært moro å sett om det billigste man får er å kaste penga ut av vinduet eller om det faktisk kan være bra nok, eventuelt hvor prisgrensen er på hva man bør kjøpe for at det skal være bra nok.

 

Håper "juryen" består både av folk som driver mye med data og noen som ikke er så erfarne. En skjerm som ikke duger til en som driver mye med data er kanskje mer enn bra nok for den vanlige "Elkjøpkunden". F.eks faren min mente det var knallbra bilde på en skjerm som jeg syns var middelmådig (men så er jeg "bortskjemt" med Dell 19").

Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til "den store skjermkrigen" for å få hvite hva som blir min neste skjerm.... :dribble:

Må innrømme at jeg hiver meg over alle datablader som har lcd skjermer til test. I siste PCPro kom Eizo L567 best ut av 17", er dette en forbedret utgave av L557? :dontgetit:

 

Keep up the good work Øivind Dahle, gleder meg til testen(e) :thumbs:

 

God jul allesammen :xmas:

Endret av HjallaPC
Lenke til kommentar

Tilbake fra julegavkjøp. Mindre stress enn jeg hadde ventet på Oslo City, og polet var selvfølgelig stengt!

 

Nok om det:

 

Skjermtest vil bli gjort av bli gjort av både avanserte it folk og helt amatører. Skal se hvor mange skjermer jeg klarer å få tak i. Kan ikke love alle, men jeg kan love at det blir den største testen dere har sett itl dags dato.

Lenke til kommentar
I siste PCPro kom Eizo L567 best ut av 17", er dette en forbedret utgave av L557? :dontgetit:

 

Eizo L567 er en kjempe skjerm. Den er basert på et s-ips panel, men har noe høy responstid. Jeg har derimot hørt fra Eizo selv at denne er stoåppet i produksjonen da det for øyeblikket er mangle på s-ips paneler.

 

Så L567 og L557 er to ulike skjermer da de er basertt på to forskjellige paneler.

 

 

God Jul.

 

Jeg logger av, og har bare sporadiske besøk her i kommende uke.

 

God Jul til dere alle.

 

Snakker med Howard i hw nettverket og det er sannsyblig at jeg kommer til å lage flere tester fremover. Kos dere i jula. Håper det ligger mye digitalt under treet i år. Selv satser jeg på konfoluttgaver i år ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...