Gå til innhold

Microsoft har fjernet falsk Chrome-annonse fra Bing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke at noen tør å bruke IE, Edge og Bing.

 

Da kan du like så godt holde deg unna Google og Chrome, da de har hatt sin andel av falske annonser opp gjennom årene. Skal du også holde deg unna diskusjon.no da de nylig hadde et spamangrep?

 

Til info: Bruker selv Chrome og Google mest, men Edge der jeg trenger det.

 

Folk med litt uærlige hensikter forsøker hele tiden å få deg til å klikke på noe du ikke burde klikke på, og av og til lykkes de. Det betyr ikke nødvendigvis at alle tjenestene som tidvis rammes er iboende usikre. Det som er litt mer interessant her, er hvor lang tid det tar før slike hull lukkes eller slike annonser lukes vekk.

Lenke til kommentar

> Google og Chrome har hatt sin andel av falske annonser

Min erfaring er at Google søk har langt mindre ondsinnet reklame. Men jeg er klarover at min oppfatning kanskje er litt vridd da jeg som regel bruker Chrome med annonseblokkering og IE på ferske Windows installasjoner.

 

> Skal du også holde deg unna diskusjon.no

Diskusjon.no har aldri vært noe sted jeg har brukt mye tid. Foruten om 1 - én DM, med 1 - én ondsinnet lenke, kan ikke jeg påstå at de er så fulle av ondsinnet reklame. Men igjen kan min oppfatning være vridd da jeg egentlig aldri bruker den nettsiden.

 

> Tjenester som rammes er ikke usikkre

Problemet mitt er at Microsoft ikke prøver å være bedre. Hadde man kunne rapportere reklamen og fått den fjernet så hadde jeg ansett det som en seier. Jeg rapporterte ALLE annonsene på det skjermskuddet mitt som misvisende. ALLE ble avvist. Da har noen gjort et bevist valg og sagt at den reklamen er godt egnet.

 

Det at de fyller skjermen med reklame når man søker etter noe på Microsoft sine egne nettsider er bare latterlig. Mye mulig jeg har flaks, men når jeg søker etter "windows update assistant" på Google ser jeg ikke en eneste reklame. Er forsåvidt det samme med "lenovo system update" og "google chrome". Igjen, kan være jeg har vridde resultater. Men derfor annser jeg Chrome med Google som standard søkemotor som et langt sikrere alternaltiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...