Gå til innhold

Økonomiske vansker i førstegangstjenesten


simenstad

Anbefalte innlegg

Jeg måtte inn i førstegangstjenesten nå i Juli etter å ha fått det utsatt på grunn av fagbrev. Har fått en helt knall stilling, men jeg har et stort problem.

 

I løpet av læretiden flyttet jeg hjemmefra og fikk dermed en god del faste utgifter i måneden. Jeg leste jo på forsvaret sine sider at de skulle dekke slike utgifter og var sikker på at det skulle gå helt fint. Det var først når jeg hadde møtt opp, og deltok på møte for bostøtte at de avslørte en ganske betydelig detalj som ikke er nevnt noe annet sted; om det bor noen andre med deg, så deles støtten på antall beboere i hjemmet.

 

Jeg flyttet inn sammen med kjæresten i Oktober 2017, og jeg var i fast jobb med nokså god lønn. hun er student, så jeg har dekket 100% av utgiftene uten å ha hatt noe problem med det.

 

Nå sitter jeg i en situasjon hvor støtten jeg får er alt for liten i forhold til de utgiftene jeg har, og selv om jeg så bruker opp hele tjenestetillegget på regninger, så går jeg fortsatt i minus i løpet av en måned. Det har gått fint de første månedene fordi jeg hadde en god buffer med ferie og skattepenger, men den er nå tom, og jeg begynner å ta fra sparepengene mine.

 

Er det noen her som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...