Gå til innhold

[Løst] PG279Q og generell bleed, hvor går grensa?


niqen

Anbefalte innlegg

Etter noen timer med litt troubleshooting ( :green:) i helgen har jeg endelig fått satt sammen
maskinen min. Skjermen er også oppe å går, men merket meg fort at det er
litt bleed i øverste hjørne på høyre side av skjermen. Ikke merkbart i det daglige så lenge
det er lysere farger, men med mørk farge og da spesielt en svart bakgrunn så er det nokså
tydelig om man nå er slik som meg selv, veldig obs på det.

Hvor går grensa for retur av skjerm pga bleed egentlig? Hva er for ille, og hva bør
man bare ignorere og være tilfreds med? Spør av ren nyskjerrighet da jeg ikke helt vet
hva man bør forvente av bleed på denne skjermen. Har hørt noen horror stories, så
tror neppe min er worst case scenario, men igjen.. en kan vel fort risikere å bytte til en
som lekker verre også? :hmm::confused:

 

Beklager for laber bildekvalitet  :ph34r:

post-267104-1134718_thumb.jpg

Endret av niqen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er slik på min skjerm også, men jeg bryr meg ikke så mye om det. Man ser det stort sett hvis man ser spesielt etter det, noe jeg normalt ikke gjør. Merker ikke så mye til det i spill, så jeg gidder ikke å bytte skjerm. Og jeg har hatt den en stund nå.

 

Litt kjipt, men har begynt å forstå at det er nokså alminnelig, dette. Kjenner en som byttet samme skjerm og

fikk en verre i retur.. litt kjedelig det også.

 

Får vel kanskje bare godta det, slik jeg ser flere andre gjør, inkl deg selv :)

 

Er generelt storfornøyd med selve skjermen ellers da. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skulle du få problemet igjen er jeg fornøyd med Asus ROG Swift PG278QR 27" gamingskjerm (sort) når det gjelder farge, eneste negative med denne overklokking på 165 hz funger dårlig samtidig med 3dvision og gsync funger ikke samtidig og problem med panelet er litt ustabilt går i svart etter litt bruk på kort tid men noe problemer er det alltid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...