Gå til innhold

Get router og Google wifi


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har Nat-type problemer når jeg gamer. Har en get router SAGEMCOM V3686 som jeg har skrud av wifi funksjon på. Har koblet til google wifi og får nå problemer med nat-type. Er det noen som har klart å sette denne routern i ren modem modus? Leste at dette kunne løse problemet. 

 

Også. Vil de andre portene på get routeren fungere? Google wifi har bare en utgang til kablet nettverk, så skulle gjerne hatt de andre.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke spesifikt til Sagemcom, men jeg antar at de har et brukergrensesnitt på 192.168.0.1. Logg inn på router og sjekk om du kan sette den i bro (bridge) modus. Dette er typisk tilgjengelig via avanserte innstillinger eller i router-innstillinger. 

 

Hvis du har mulighet for å legge ut noen bilder av brukergrensesnittet, så vil det være enklere å hjelpe deg. 

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke spesifikt til Sagemcom, men jeg antar at de har et brukergrensesnitt på 192.168.0.1. Logg inn på router og sjekk om du kan sette den i bro (bridge) modus. Dette er typisk tilgjengelig via avanserte innstillinger eller i router-innstillinger. 

 

Hvis du har mulighet for å legge ut noen bilder av brukergrensesnittet, så vil det være enklere å hjelpe deg. 

 

 

Fant en lignende tråd.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1805160

 

Skal teste når jeg kommer hjem, så finner vi ut om det funker for meg også, hvis ikke kommer det bilder.

Lenke til kommentar

Google WiFi kan vel kjøres i to modus, med ruter eller i access point-modus. I AP-modus er det fortsatt Get-boksen som vil være din ruter og styre alt når det gjelder NAT o.l. Har du begge som ruter, får du dobbel NAT-ing, og i praksis fort en del problemer.

 

Vet at det for noen av Get Box-løsningene har vært en del problemer rundt bruk av bromodus. Mulgi det har blitt bedre over tid.

Endret av c.m.
Lenke til kommentar

Fikk løst det.

 

Var litt ustabilt å komme inn på admin på get routeren, prøvde 192.168.0.1 og http://gethome.no eller hva det er, men den fant ikke siden, plutselig så kom det opp. 

 

Fikk satt get routeren i bridge mode, som var en enkel knapp på forssiden. Etter et par restarts av routere fikk jeg opp nettett igjen, da var get boksen i bridge mode, alle utganger fungerer og nat-type gikk fra strict til moderate. Etter å ha åpnet en port for ps4 var den i open. 

 

Eneste er at ps4 har en ip adresse for wifi og en for lan. Ettersom jeg flytter ps4 litt rundt bruker jeg dem begge. Og siden google wifi ikke lar deg åpne samme porten for 2 ip adresser, må jeg inn å slette den ene om jeg bytter, meeeeen det er ikke så stort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...