Gå til innhold

Roboten Kate fra Trondheim søker 60 jobber hver dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja Ja, da blir jo nyhethene der etter, dårlige og upålitelige, slik at nettroll kan lett spre sin propaganda.

 

Nyhetene blir nok ikke mer upålitelige enn dei er, det er en umulighet. Og informasjons roboten har vi vel i prinsippet, med vårt Internett som mer eller mindre er ferdig integrert i menneskelivet ad iPhone og diverse duppeditter.

 

Lat det vere sagt AI og algoritmer (fleksible spørringer som ender med eit svar) kan eg så å si ingen ting om. Men vi bur i hus, et ei brødskive, jobber litt og tar en tur i skogen, som for 100 år siden. Joda, noen flere kjører bil og å prate med eller bestille noe fra andre siden av verden koster ca 10 kroner.

 

Men hva er størrelsene, har evnen og bruken av noen former for roboter en form for slagside (jobber Google for noen ?).

Her en liten snutt fra SVT som viser litt hva som kan skje når innsatsen øker, ikke noe er svart/ kvitt. (Snutten er nedkortet/ delvis manipulert, hvorfor, tja ?)

https://m.youtube.com/watch?v=XQDduyNVBR0

 

Det er også moro dette med brannmurer, kryptering, «Lovdata» stiftelsen, US adgang til vårt bakkenett osv.

Verre kan det ikke bli, realøkonomisk.

Lenke til kommentar

Kan jeg få en kopi af Kate? Ho vil tydeligvis være perfekt for meg. Så kan ho få spamme arbeidsgivere med jobbsøknader, mens jeg slapper av og venter på at besteveninnene Siri pg Cortana vekker meg og forteller jeg har et avtalt møte senere på dagen/i uka.

Hvem vet, jeg kan jo holde intervjuet på Skype. Ennå bedre, under Skype-intervjuet kan jeg avtale å jobbe hjemmefra. Sjefen behøver ikke å se meg noensinne. Lønna går bare direkte på kontoen. Fantastisk. Slipper enhver form for sosial interaksjon.

?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så jobben til denne roboten er...?

Sitte i resepsjoner og ta i mot telefonsamtaler, og om spørsmålene blir for kompliserte, legge på. Når samme nummer ringer opp igjen, bruke algoritmen som sier «Beklager, men samtalen ble brutt, uvisst av hvilken grunn» -Og der kjører det så i loop til kunden gir opp...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...