Spillebulle Skrevet 24. september 2018 Skrevet 24. september 2018 Hei, jeg har en Tandberg Huldra 10 med 2 originale Tandberg høyttalere, den ene av høyttalerene høres rar ut med mindre bass og er mer uklar. Jeg har prøv å bytte hvilken utgang på forsterkeren den står i, byttet phonokabel, og byttet mellom om den står i høyre eller venste utgang. Hvis noen har noen ideer på hvordan jeg kan fikse dette vil jeg være veldig takknemlig.
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 Det mest rasjonelle er å se seg om etter nye høyttalere på finn.no. Dersom det er mindre bass, er det nok membran som er gåen. Du kan bytte bare element. Sjekk her: https://www.facebook.com/groups/384524585035495/
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 Og finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.93&lat=60.3304&lon=5.0761&product_category=2.93.3906.53&q=tandberg&sub_category=1.93.3906
Hårek Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 For å finne ut hva som er galt må du ta en visuell inspeksjon av membran. Det hender opphenget smuldrer opp. Så kan du dytte forsiktig på membran for å se om den beveger seg fritt. Neste steg er å skru ut elementene og inspisere innsiden. Man kan måle om spolene har forbindelse. Og man kan også sjekke delefilteret.
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 Delefilteret ervell bare en kondensator i serie med diskant på disse. Basser har spole i serie og de ryker sjelden. Men har faktisk sett det i Cervin Vega-høyttalere i en fest-buss. Åpn opp og se. Vi venter i spenning!
Spillebulle Skrevet 25. september 2018 Forfatter Skrevet 25. september 2018 Delefilteret ervell bare en kondensator i serie med diskant på disse. Basser har spole i serie og de ryker sjelden. Men har faktisk sett det i Cervin Vega-høyttalere i en fest-buss. Åpn opp og se. Vi venter i spenning! Desverre ser det ut som jeg ikke kan åpne den uten å bøye mesh metallet som liger utenpå og jeg vet ingenting så jeg vet egentlig ikke hva jeg ville sett etter uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå