erlber Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Kan noen fortelle meg, steg for steg hvordan jeg kan sette opp en server hjemme? Hvilke porter må åpnes? Jeg har innstallert Apache, og tror at denne fungerer som den skal, jeg får i allefall tilgang i http://localhost
eught Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Saken er den at med NGT-UIB avtalen har du ikke mulighet til å forwarde porter i NAT. Du deler også IP'en din med omtrent 1600 andre folk hvis det jeg har hørt stemmer. Så ditt eneste alternativ er å koble til med PPTP, men når du gjør dette har du ifølge reglementet ikke lov til å kjøre server på den tilkoblingen. Jeg slet meg gjennom 1 1/2 år med denne avtalen før jeg ikke klarte mer og fikk byttet til vanlig NGT. Men dersom du kan leve med det, er jo det en super avtale.
Lch Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Ai, ja, det der er skikkelig stygt. Har ikke UiO omtrent samme avtale?
erlber Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Skrevet 17. desember 2003 Stemmer det at jeg deler ipadresse med så mange? Så dersom jeg bestemmer meg for å laste ned en mp3, så er det ingen som kan spore det?
Lch Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Hvorfor skulle noen spore det? Nedlasting av mp3 er fullt lovlig. NGT har vel oversikten, uansett.
NuB Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Det er hvertfall et poeng det der. AT man kan "gjemme seg" lettere bak et VPN på denne måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå