Gå til innhold

Skjerm ødelagt?


DianaJuk

Anbefalte innlegg

Var uheldig å miste min bærbare på gulvet, og skjermen ble seendes slik ut som på bildet. (MInus den orange "sirkelen" midt i bildet, det må være fra kameraet). Er det noe å gjøre med? Eller er den å se på som ødelagt? Blir det da dyrt å reparere, i forhold til å kjøpe seg en ny?

Den bærbare er en Acer Aspire e5-575 ( https://www.komplett.no/product/893991# )

På forhånd tusen takk for svar.

post-437083-0-46048200-1536002082_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skjermen har nok tatt kvelden ja. Prøv å kople til en ekstern skjerm og se om ikke det blir greit der. Kjør også litt stabilitets tester så du ser at resten av maskinen fremdeles fungerer greit.

 

Jeg byttet skjerm på min mors laptop en gang for et par år siden. Tror det kom meg på under en tusenlapp, så det kan jo sånn sett fort lønne seg å bytte. Husker imidlertid ikke hvor jeg fant bytte skjermen. Om det var Aliexpress eller Ebay eller hva det var. Om du finner en skjerm som passer din modell, er det bare å google etter "tear down" på modellen din, og se noen andre demontere den, så ser du om det er noe du kunne tenke deg å dille med selv. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. :-)

 

Den skjermen har nok tatt kvelden ja. Prøv å kople til en ekstern skjerm og se om ikke det blir greit der. Kjør også litt stabilitets tester så du ser at resten av maskinen fremdeles fungerer greit.

 

Jeg byttet skjerm på min mors laptop en gang for et par år siden. Tror det kom meg på under en tusenlapp, så det kan jo sånn sett fort lønne seg å bytte. Husker imidlertid ikke hvor jeg fant bytte skjermen. Om det var Aliexpress eller Ebay eller hva det var. Om du finner en skjerm som passer din modell, er det bare å google etter "tear down" på modellen din, og se noen andre demontere den, så ser du om det er noe du kunne tenke deg å dille med selv. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...