Blu-Boss Skrevet 31. august 2018 Skrevet 31. august 2018 (endret) Hey,Driver å tester en Q9FN 2018 modell men sliter med å få Altibox dekoderen til å vise i 4K,når jeg prøver å velge 4K ut på dekoderen så får jeg bare at "oppløsningen støttes ikke på din tv" ......Xbox One X så fungerer 4K tilkobling uten problemer?Har testa 2 forskjellige HDMI kabler også.Signalet går rett i tv,ikke via hjemmekino.Noen tips om Altibox dekoder tilkobling eller generelt andre tips for en som har skaffet seg 4K tv for første gang? Endret 31. august 2018 av Blu-Boss
taffeeel Skrevet 31. august 2018 Skrevet 31. august 2018 Hei!Har du slått på HDMI UHD Color for alle HDMI-inngangene? Hvis ikke så gå til Settings - General - External Device Manager og så på HDMI UHD Color. Av en eller annen grunn står den av når du får TV'en.
Blu-Boss Skrevet 31. august 2018 Forfatter Skrevet 31. august 2018 (endret) Hei! Har du slått på HDMI UHD Color for alle HDMI-inngangene? Hvis ikke så gå til Settings - General - External Device Manager og så på HDMI UHD Color. Av en eller annen grunn står den av når du får TV'en. Gjorde det nå men hjalp ikke noe i forhold til Altibox. Det rare er at jeg får ikke valgt for eksempel 720p heller...dekoderen er låst til 1080p uansett hva jeg gjør Edit: Har Zyxel2812 sentralen ,kan det ha noe å si? Noen som vet? Endret 31. august 2018 av Blu-Boss
samco Skrevet 31. august 2018 Skrevet 31. august 2018 Prøv en ny hdmi high speed kabel har sett kabler som ikke klarer full 4:4:4 croma spesielt med UHD Blu-ray.
Blu-Boss Skrevet 31. august 2018 Forfatter Skrevet 31. august 2018 Prøv en ny hdmi high speed kabel har sett kabler som ikke klarer full 4:4:4 croma spesielt med UHD Blu-ray. Men kabelen som fulgte med Q22 dekoderen burde jo virke,altibox inkluderer vel ikke en kabel som ikke støtter deres egen dekoder fult ut :/
samco Skrevet 1. september 2018 Skrevet 1. september 2018 (endret) Men kabelen som fulgte med Q22 dekoderen burde jo virke,altibox inkluderer vel ikke en kabel som ikke støtter deres egen dekoder fult ut :/ Ville ha prøvd uansett er tvr som er sensitive på hdmi kabler ... min 2016 Lg G6 oled var ikke fornøyd med kabler inkludert med Xbox One og PS 4 pro ga kun 2:2:2 før jeg byttet til monster sin black serie som ga full 4:4:4 og løste PS4 pro milky Blacks problemet. Retnings bestemte kabler med piler fra og til tv. Endret 1. september 2018 av samco
Blu-Boss Skrevet 1. september 2018 Forfatter Skrevet 1. september 2018 Ville ha prøvd uansett er tvr som er sensitive på hdmi kabler ... min 2016 Lg G6 oled var ikke fornøyd med kabler inkludert med Xbox One og PS 4 pro ga kun 2:2:2 før jeg byttet til monster sin black serie som ga full 4:4:4 og løste PS4 pro milky Blacks problemet. Retnings bestemte kabler med piler fra og til tv. Ok,har prøvd mange forskjellige high speed kabler nå og 1 av dem burde ha funket,ingen av dem er i Monster kvalitet da. Som nevnt så får jeg ikke valgt 720p heller så det tyder vel på at noe annet er gærnt
Blu-Boss Skrevet 2. september 2018 Forfatter Skrevet 2. september 2018 Mulig du må ha den nye dekoderen? :S Har den siste dekoderen,kun den som støtter 4K
Ymmot78 Skrevet 17. oktober 2018 Skrevet 17. oktober 2018 Hei, jeg sliter med samme problem på min nye Q9FN, har du funnet en løsning på problemet?
Blu-Boss Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Skrevet 17. oktober 2018 Hei, jeg sliter med samme problem på min nye Q9FN, har du funnet en løsning på problemet? Regner med at du er T.B ?
dentix Skrevet 24. november 2018 Skrevet 24. november 2018 Finne det ikke noen løsning? har samme problem med en samsung QFN6
Ronbysv Skrevet 21. november 2019 Skrevet 21. november 2019 (endret) Fant noen ut av dette? Utrolig irriterende! Har samme på min Samsung 65"uhd 4K curved. Endret 21. november 2019 av Ronbysv
alfinor Skrevet 24. november 2019 Skrevet 24. november 2019 On 11/21/2019 at 8:42 PM, Ronbysv said: Fant noen ut av dette? Utrolig irriterende! Har samme på min Samsung 65"uhd 4K curved.
alfinor Skrevet 24. november 2019 Skrevet 24. november 2019 Fikk samme problem. Kontaktet Altibox kundeservice (chat), kjent feil. De sendte oppdatering til dekoder over natten og har nå 4K igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå