Gå til innhold

Honda 90BF påhengsmotor mister turtall/ effekt etter => 30 min


Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med påhengeren og hatt mistanke om vann i bensintanken. Fastmontert tank.

Har hatt den oppe og rengjort tank, rør og slanger, skiftet filter. Drenert forgasserene. Skiftet plugger

(Fant da at røret var helt klemt flat en plass og trudde dermed jeg hadde funnet feilen)

Satt båten ut og kjører ut med kald motor og kjører på trottle rundt 4500/ 5000 rpm. Kjører ca 30 - 40 min, da begynner den å fjuske. Stopper ikke, men effekten går ned, detter 500-1000rpm. Maks er 5500 rpm. Får den ikke opp, kan gå noe ned men da ligger den å «skyter» går ujevnt.

 

Går til land venter et par dager, pumper opp, starter, drenerer forgasserene (tenkte luft med at alt har vært åpnet) og kjører igjen. Det samme skjer igjen. Prøver å pumpe mere inn, men ingen forskjell. Prøver å drenere mer av forgasserene igjen.. men samme.

 

Står stilt nå hva det kan være. Noen som har ide??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må finne ut om dette er relatert:

1. Motortemperatur

2. Tenning

3. (Mangel på) bensin

 

Nummer 2 kan du enkelt sjekke ut med tenningslampe. Kan være en dårlig coil

 

Nummer 1 :Er det diagnoselamper inni motor? Det er det på min Evinrude. Varm motor gir alarm. Sjekk kjølevann.

 

Nummer 3: Mest sannsynlig. Prøv å kjør med en annen (god) tank. Dvs ikke Biltema. Biltema har mye bra, dessverre har jeg dårlig erfaring med morkne drivstoffslanger og tanker som avgir falsk luft fra Biltema.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...