Gå til innhold

Sovjetrepublikken SIBA


Anbefalte innlegg

:devil: SIBA

Er det noen som har hørt om denne svenske avarten av en Nettbutikk?

 

De hadde den billigste SE T68i av farge grey og bestilte den der. Fikk den i går og det viste seg at tastene var helt ustyrlig.

Har i dag prøvd å få kontakt med den norske butikken uten hell. De har et sentralt nummer (i Sverige) som kundene kan ringe; her blir det kun sendt en mail til butikken i Norge (Stavanger) med melding om å ringe kunden tilbake. Etter ni timer og fem purringer er det ingen som har ringt tilbake og her sitter jeg med en defekt telefon. Det er nesten slik at jeg ikke tør sende den tilbake når jeg ikke vet hvem som behandler returen og om jeg får pengene tilbake.

Når jeg spør sentral kundetjeneste om de ikke har telefon i butikken i Norge; sier de bare at de har ikke tid til å ta telefonen; hørt sånt tøv?

 

Uansett; hold dere unna SIBA for der er det sterkere systemstyring enn i det gamle Sovjet!!!!!!!!!!!!!

 

Så alt annet enn SIBA- tro meg på mitt ord!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en tåpelig tråd, synes trådstarter godt kan vente MINST 48 timer før han slakter en butikk og sammenligner den med tidligere kommuniststater (som forøvrig også er tåpelig)

 

Vet det er sjeldent i dagens samfunn men i gamledager hadde man noe vi kaller tålmodighet, og den ADSL-reklamen for Telenor (som denne tråden minner meg om) er ment ironisk!

 

For de som ikke har sett den er det en reklame om en fyr som er utålmodig fordi han er vant til ADSL :roll:

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar

Ein av ulempene med nettbutikkar??

 

Ja det er mulig å reklamere hjå andre butikkar enn den du kjøpte telefonen av, men dei er ikkje forplikta til noko som helst, fordi det er ikkje dei som har solgt produktet.

 

Ved ein reklamasjon er det berre salgsstedet som du har krav ovanfor. At andre butikker i same kjede tar reklamasjonar for kvarandre er ikkje automatikk i men som oftast gjer ein dette av kundeservice hensyn.

 

Dette gjeld ikkje nettbutikkar mot vanlige butikkar ( komplett er eit eksempel på det)

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Er enig med trådstarter. Man burde faktisk forvente å få svar fra ett sted man har handlet på 9 timer. Jeg er som dere ser ny på forumet. Grunnen til at jeg registrerte meg er at jeg leser MANGE av innleggene her og det er så mye "drittkasting". Og det vil jeg svare litt på. Ja jeg er enig med det som blir sagt. Hold en saklig tone. Ikka sånn hold deg unna mentalitet etter ett problem. Men heller ikke denne "stakar får du ikke sent SMS du da" Trådstarter har aldri sagt at det er ett problem. Problemet hans er at han ikke får tak i butikken. Og det er frustrerende. :xmas:

Lenke til kommentar

altså, dette er jo ikke en reklamasjon engang, dette går på garantien. da kan du levere telefonen hvor som helst hvor de selger sonyericsson. hvis du bor i nærheten av en av de to siba butikkene, stavanger og furuset, kan du bare dra dit og reklamere på den hvis du absolutt må gjøre det der. grunnen til at siba, og vi (computercity), har callsentere som tar seg av telefontrafikken er at vi ikke har tid til å sitte i telefonen hele dagen, og det er bedre at kundene får snakke med noen, enn at de ringer til butikken og mest sannsynlig ikke får svar.

 

er enig med deg i at det ikke er bra at de ikke har ringt deg, og synes du bør be callsenteret om å ringe til butikken, da de tydeligvis ikke sjekker det programmet som disse henvendelsene havner i ofte nok.

 

du kan også prøve å sende dem en mail på [email protected] (evt. .se er ikke helt sikker på hvordan det er i siba) eller [email protected] (igjen kanskje .se)

 

vil bare si at jeg ikke er noen offesiell talsmann for hverken siba eller computerciity, men jobber i kjeden, og har litt kjennskap til hvordan ting håndteres.

Lenke til kommentar

LOL 48 timer.. HELLO... det er året 2003/4 og TIME IS MONEY.. Vi har internet og telefon i nesten hvert eneste hustand og at det tar over 9 timer at få svar eller feedback er dårlig!

 

Hvis han ikke har hørt et eneste PIP etter 9 timer da har jeg ingen tro at han får noen seriøs hjelp eller service i det hele tatt.

 

Simon

Lenke til kommentar

Er for så vidt enig med flere i tråden om at min reaksjon kan virke litt overdrevent. Likevel tror jeg nok at de fleste ville være ganske frustrert når man venter på en tilbakeringing i ni timer og kanskje må vente enda lengre. Hvorfor i all verden kan ikke SIBA bare gi en presis info om prosedyre som skal følges og ferdig med det. Istedet holder de kunden i en skrustikke av frustrasjon og får i alle fall ingen nye hvis de behandler flere på denne måten.

 

Ellers synes jeg det ganske barnslig av noen i tråden å komme med slikt som at man ikke kan skrive sms mv.. Dette er faktisk det siste jeg tenker på da jeg er en person som enda kan snakke i telefonen og i tillegg er ganske skrivefør også- Nemlig.

 

Dette er forresten mitt siste bidrag i prosessen.

Lenke til kommentar
Sovjet=tungvint byråkratiskt system der folk har makt gjennom andre måter en sin kompentanse og service nivået smakkes som en 6 måneders gammel melk.

 

Lett at se sammenhengen her

Kapitalisme= umoralskt system der folk har makt gjennom andre måter en sin kompentanse (les:penger) og service nivået smaker som en 6 måneders gammel melk.

 

Lett at se sammenhengen her også ;)

 

uff jeg mener ikke å kverrulere her, for jeg er ikke noen tilhenger av noen av delene, men det er jo alltid artig å se ting fra flere sider :D..

 

ikke bli sint på meg..

Lenke til kommentar
Du kan reklamere på mobiltelefoner i andre butikker så lenge de fører mobilen! Det har i alle fall jeg gjort mange ganger med stor suksess. Men det er klart, det fører til to ukers reperasjon.

Du kan godt prøve. Men du har ingen rett what-so-ever til å kreve å få levert inn telefonen i en annen butikk enn den du kjøpte den i. Elkjøp kan ikke holdes ansvarlige for varer som Expert selger, selv om de fører de samme produktene osv osv. Er det feil på et produkt som er kjøpt hos Expert, så er det Expert, produsent eller den/de som Expert/produsent oppnevner(servicepartnere, verksteder osv osv) du skal henvende deg til. Ikke til konkurrenten.

 

Men det som trådstarter BØR gjøre, er å ta kvitteringa + telefonen med til nærmeste Ericsson autoriserte mobilverksted og levere inn der. Uansett hvor du måtte levere inn telefonen, så er det der den havner. Et autorisert verksted vil ta seg av det med garanti ... kanskje også reklamasjon opp imot produsent, men du har ingen krav.

 

 

Når det er sagt, så er det selvsagt lov å prøve å levere inn et annet sted, men ikke bli sint om de ikke vil. Det kan også hende at de krever x antall kroner for å hjelpe deg med service'n ... noe som jeg anser for å være helt fair. Det vil jo koste dem arbeidstid å styre med dine problemer, og hvem skal betale slikt?

Lenke til kommentar
Sovjet=tungvint byråkratiskt system der folk har makt gjennom andre måter en sin kompentanse og service nivået smakkes som en 6 måneders gammel melk.

 

Lett at se sammenhengen her

Kapitalisme= umoralskt system der folk har makt gjennom andre måter en sin kompentanse (les:penger) og service nivået smaker som en 6 måneders gammel melk.

 

Lett at se sammenhengen her også ;)

 

uff jeg mener ikke å kverrulere her, for jeg er ikke noen tilhenger av noen av delene, men det er jo alltid artig å se ting fra flere sider :D..

 

ikke bli sint på meg..

 

Cain..naivt post, dette er ett symptom som alle vet om og ingen var at si at diktatør eller kapilisme eller hvad som helst er bedre en kommisme, ta deg en tur til ett ex diktatør eller kommunist, når jeg mener tur da mener jeg mer en 2 uker beskyttet hotel reise.

 

Be my guest.. Flytt til Nord Korea eller Irak/Iran hvis du var i mot Irak invasjonen (andre skal ly fordi folk har prinsipper her i Norge om hvordån tinger skal skje, aka USA må ikke invadere Irak), hvad i ****** gjør du her HEHEHE... Nord Korea Folkets Paradis venter etter deg, lykke til at poste på dette forum der i fra eh.

 

Best at se tingene i litt sammenheng og med perspektiv

Simon

Endret av Templar
Lenke til kommentar

hmm tror det svartnet for deg så du klarte tydeligvis ikke å lese resten av posten min... du skal få litt tid til å gjøre det nå, ettersom du har quotet det og greier burde det nesten være pålagt at man gjør slikt. ellers når man snakker om usaklige kommentarer så scorer du høyt, jeg for min del beklager at jeg kommer med en, og prøver å få folk (som deg) til å kanskje se etter muligheter for flere synspunkter\svar. Jeg vil anbefale å lese over posten min en gang til...

 

Ellers er vel denne posten "obsolete" nå som trådstarter fikk svar, og trakk seg ut av diskusjonen, men du kan godt bruke den som flame-tråd mot meg ettersom jeg trolig ikke kommer til å stikke innom her mere.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...