Gå til innhold

Så kraftige er Nvidias nye RTX 20-kort


Anbefalte innlegg

 

Vanlig AA betyr at man trekker ressurser fra prosesser som ellers hadde jobbet med rastoriseringen av spillet, mens nå foregår det altså separat samt samtidig. Det i seg selv betyr jo økt ytelse. Så er det i tillegg snakk om mer gjenkjennelse enn sammenligning av nabo-pixler for å komme med AA, igjen økt ytelse. 

 

Ja, det er vel mer eller mindre det jeg sa. Men om man da velger å spille spill i 4K uten AA, så blir jo ikke ytelsesøkningen så stor. Spesielt ikke om man har et 1080Ti. Klart, men kan jo heller ikke bruke RTX features på 1080Tien. 

Mener jeg har lest at både dlss og ray tracing ligger i dx12 så handler vel om å få kort som klarer å ta det i bruk. 1080Ti skal visstnok ha 11 RTX-OPS mot 2080Ti sine 64 eller hva det var så forskjellen er ganske stor her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Det står at 2080 yter dobbelt så bra som 1080 i deloverskriften, men i teksten under står det at det yter 50% mer.

50% mer er ikke det samme som dobbelt så mye!

 

 

 

 

- Det har du rett i...

 

Mulig at dem har omformulert seg litt i artikkelen siden du la ut innlegget ditt her på tråden.

Slik det står nå så er det snakk om opp til dobbelt så bra, men altså 50% i snitt.

 

Det kommer helt an på hvilke spill og/eller programmer det er snakk om.

 

Who knows?

Mulig der finnes spill/programmer som yter bedre enn dobbelt så bra på et "RTX-2080(Ti)"-kort vs et "GTX-1080(Ti)"-kort.

Mest sannsynlig relatert til "Ray-Tracing", men skal ikke si det for sikkert før lanseringen.

 

Øvrige "HW"/"OS"-kombinasjoner kan også påvirke resultatet til en viss grad.

Så 100% sammenlignbare resultater får man aldri, med mindre man har identisk "HW"/"OS".

Men snarere en pekepinn på hva man potensielt kan forvente ved å oppgradere.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det står 4K HDR 60HZ, hvor HDR 60HZ er en referanse til videounderholdning. Ikke gaming.

 

Gaming FPS varierer etter spill. Men det varierer også i det enkelte spill utfra hvilke settings man bruker. Jeg går utfra at deres tester er med alt på ULTRA. Og uten øvrige flaskehalser.

Det står da vitterlig "the impossible made possible: 4k HDR 60HZ". Også står det fps tall under en rekke spill. FPS har ingenting med denne uttalelsen å gjøre. Det jeg mener er at du tydeligvis ikke får HDR i 4k 120hz hvis du har monitor som støtter det. (om det finnes da :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...