Gå til innhold

Funker GeForce med sertifisert Win 10 driver på Server 2016?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et skjermkort til en server, som skal fungere både som server (minst 95 % av tiden) og medieserver (maks 5 %). Det innebygde skjermkortet på hovedkortet er bare VGA, og det funker litt dårlig til video. Jeg trenger ikke noe dyrt, serveren har masse muskler, og jeg skal ikke se 4K-innhold, så jeg tenkte på GeForce GT 710 LP, som kom ut i fjor.

 

Men på nVidias nedlastingsside for drivere er det ikke noe Windows Server nevnt. Og det blir litt for dumt å bestille noe, og så viser det seg at det ikke funker. Så kan noen fortelle meg om det vil funke på Server 2016 når det fins sertifiserte drivere for Windows 10? Og ikke minst om dette er stabile greier. Jeg har brukt Radeon tidligere, men tenkte jeg skulle prøve noe nytt. Og Radeon-korti samme prisklasse er eldgamle R5.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Jeg ser at Clas har en VGA til HDMI-boks til omtrent samme prisen. Lurer på om det kunne funke like greit. Da slipper jeg å legge til noe ekstra intern maskinvare på serveren.

 

Og en sånn koster selvsagt en fjerdedel på eBay, med porto... Så da prøver jeg den først.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Nvidia skjermkort i server fungerer, men for min del gikk viftene på 100% frem til jeg installerte nvidias drivere. Dette var en 770 i 2012R2.

 

Om du har en CPU med innebygd gpu kan det også være et alternativ. Mange billige på bruktmarkedet der.

Endret av NotMyJob
Lenke til kommentar

Takk, godt å vite i tilfelle det ikke funker så bra med VGA til HDMI. Jeg skal ha en passiv kjølt GPU, serveren står i kjelleren, og det blir aldri mer enn 20 grader der nede. Men som sagt er det VGA-utgang på hovedkortet, men ikke noe mer. Og jeg orker ikke bytte ut et ett år gammelt hovedkort etter å ha installert Windows Server 2016 ganske nylig. Derfor var alternativene VGA til HDMI eller et nytt, billig skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...