mikk Skrevet 16. desember 2003 Skrevet 16. desember 2003 (endret) Pc`n frøys og jeg måtte restarte. Fikk feilmelding etter disk søket: "CMOS checksum error, defoults loaded, press <F1> el.. <Del>" Gikk inn i setup for og justere ting til normalt, fikk da opp svart skjerm med en blå strek nederst, ikke setup har fått denne feilmeldingen ved tidligere anledning. da var det bare og gå inn i setup og justere til normalt. Har prøvd og flashe men, resultatet var det samme. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Endret 16. desember 2003 av mikk
Hårek Skrevet 16. desember 2003 Skrevet 16. desember 2003 Må jo lure på hvorfor CMOS ble korrupt i første omgang, det kan jo tyde på et hardware problem. Enten var batteriet flatt, det er en kortslutning på HK eller HK er defekt. Hvis ting ellers fungerer (tyder på det siden du har klart å flashe) så er det vel batteriet som bør skiftes.
mikk Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Skrevet 16. desember 2003 (endret) Får foresten den feilmeldingen hver gang jeg starter opp. Alt annet fungerer som det skal. pcn er stabil og temperaturene er normale( ikke så rart med den hastigheten på cpu foresten "se sign") skal prøve og skifte batteri. takk for rådet hårek har prøvd og plukke ut alt av hardware for og teste om det var noen av komponentene. -->samme resultat! Endret 18. desember 2003 av mikk
mikk Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Skrevet 6. januar 2004 Har skiftet batteri nå. Det var det som var feilen med BIOSen.
mikk Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 (endret) Nå har det skjedd igjen. vet ikke hva jeg skal gjøre. har hatt problemer med en delvis defekt IDE kabel.Her Kan den ha noen som helst innvirkning på BIOS? Endret 16. januar 2004 av mikk
Jarmo Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Nå har det skjedd igjen. vet ikke hva jeg skal gjøre. har hatt problemer med en delvis defekt IDE kabel.Her Kan den ha noen som helst innvirkning på BIOS? B_I_O_S = basic input/output sjekk, hvis du har noe problemer med IDE-kabel elns. så vil biosen reagere på det, så bytt ut IDE-kabelen din...
mikk Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 Prøvd fysiskt å resette bios? Tenker du på jumper reset eller bytte av chip? har byttet batteri = reset nokk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå