Gå til innhold

Oppgradering av headset, flere valg


Ariston

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hatt problemer med mine Sennheiser PC 360 i flere år, og føler et sterkt behov for å oppgradere.

 

Nåværende utstyr:

 

Sennheiser PC 360

- koblet inn i Xonar Essence STX

- mikrofon koblet til hovedkort ASUS P8Z77-V PRO (pga støy om jeg husker riktig)

+ tilgang til ASUS Xonar DG

+ tilgang til Antlion ModMic 4

 

Er vel ute etter noe åpent til under 2000 kr.

 

Hører mye musikk. Ser noe video. Litt spill. Film og serie hører hjemme på TVen!

Blir en del forskjellig musikk, men går mest i rap. Vokaler (mid-range?) er viktigst, men trenger litt bass. Lydbilde osv kan jeg egentlig ingenting om, så kan ikke gi så mye mer informasjon enn det. Blir nok fornøyd med det meste.

 

Så har noen valg.

 

1. Ny mikrofon + billigere hodetelefoner

for eksempel Beyerdynamic DT 990 Pro, Sennheiser HD 599

 

2. Bruke ModMic 4 + dyrere hodetelefoner

for eksempel DT 990 Edition, HD 599, Sennheiser HD 6XX fra Massdrop

 

3. Headset med mikrofon

for eksempel Sennheiser G4me One

 

Har en tendens til å skrive lange innlegg, så stopper her.

Håper noen har tips, kan komme med mer informasjon om ønskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må isåfall være verdt det. Men får jo mye bra nytt også. Hva tenker du på?

 

DT 770 er lukket, så måtte vært DT 990 isåfall?

 

Har ModMic 4. Tror en bordmikrofon hadde passet bedre mitt bruk, men kan begynne med ModMic også kanskje kjøpe en annen senere.

Endret av Ariston
Lenke til kommentar

Fikk prøve DT 990 Pro i går sammen med FiiO E10K. Jeg er ikke så god til å høre og sammenligne lyd, derfor jeg nevnte at jeg nok blir fornøyd uansett. Men likte lyden, god bass. Litt usikker på komforten. Ørene mine tok i bittelitt, det går nok fint, men var også litt stramt/trangt.

 

Leser at DT 990 Edition skal være "løsere", så vurderer det. Står jo mellom 250 Ohm og 600 Ohm da. Tanker?

 

Litt nervøs for den der FiiO'en. Det virker som den kjørte hodetelefonene bedre enn lydkortet mitt. Gir det mening? Da lydkortet takler opp til 600 Ohm mens FiiO'en er opptil 150 Ohm. Noe jeg ikke skjønner? Burde jeg oppgradere til en dac/amp?

 

Jeg er nokså ubrukelig, så setter pris på svar!

Men ser det er en del mindre aktivitet her enn det var før.

Lenke til kommentar

Se der ja.. Det visste jeg ikke.

Sennheiserene er jo bare 50 Ohm mens hans var 250.

Da er det kanskje ikke behov for noe nytt utstyr, så slipper jeg å sette ned budsjettet!

 

Men uansett veldig vanskelig å velge..

Leste noen som mente DT 990 Edition 250 Ohm og 600 Ohm har samme type lyd, men 600 versjonen har bedre lyd.. Hvis det ikke er noe problem med lydkortet mitt, så er det jo nesten like greit da sistnevnte er billigere.

 

Men har jo blitt anbefalt både Philips Fidelio X2, Philips SHP9500, Sennheiser HD 598, Sennheiser HD 6xx.

 

Er veldig usikker.

Lenke til kommentar

Men har jo blitt anbefalt både Philips Fidelio X2, Philips SHP9500, Sennheiser HD 598, Sennheiser HD 6xx.

 

Er veldig usikker.

 

Bare for at et headsett har blitt anbefalt betyr ikke at du blir å like det. Jeg kjøpte et headsett til fem laken i fjor som var hyllet av vanlige folk og selvutnevnte eksperter på feltet. Jeg klarte ikke like det. I dag har jeg Sennheiser HD 598 og 650. Foretrekker 598.

 

Har du muligheten burde du prøve de forskjellige klokkene med utstyret du har.

Lenke til kommentar

Stemmer nok det. Tror ikke jeg er så kresen, selv om jeg kanskje vil være det, eller virker til å være det. Har ikke mulighet til å teste noe annet enn i butikk, men da jeg bor litt på landet vet jeg ikke hvor jeg kan få gjort det.

 

Eller så må jeg kjøpe, prøve og i verste fall returnere.

 

598 hadde jeg nok likt, da komforten på PC 360 er meget god. Men ikke så lett tilgjengelig nå da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...