Gå til innhold

Oppgradering av pc.


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppgradere pc'n, vet at det kommer nye grafikk-kort og prosessorer iløpet av noen mnd, men trenger noe nå ganske fort. Kommer til å kjøpe deler brukt sånn at det blir billigst mulig, men trenger hjelp for å finne deler som passer til hovedkortet mitt. Skulle helst ha ett grafikk kort fra Nvidia da jeg har skjerm med G-Sync fra før.

 

Specs: 

HK: MSI z170A Gaming pro

GPU: AMD Radeon R7 370 4gb

CPU: Intel Core i5 6500 3.2 ghz

PSU: Corsair cx750M

Ram: 2 x 4gb Hyperx fury

 

Budsjett på rundt 5-6k.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle oppgradere pc'n, vet at det kommer nye grafikk-kort og prosessorer iløpet av noen mnd, men trenger noe nå ganske fort. Kommer til å kjøpe deler brukt sånn at det blir billigst mulig, men trenger hjelp for å finne deler som passer til hovedkortet mitt. Skulle helst ha ett grafikk kort fra Nvidia da jeg har skjerm med G-Sync fra før.

 

Specs: 

HK: MSI z170A Gaming pro

GPU: AMD Radeon R7 370 4gb

CPU: Intel Core i5 6500 3.2 ghz

PSU: Corsair cx750M

Ram: 2 x 4gb Hyperx fury

 

Budsjett på rundt 5-6k.

 

 

Tenkte på det, men lurer på om 1070 passer?

 

Du sier ikke noe om hastighet på RAM'en din?

 

Ellers er 6700/K fremdeles en habil CPU, som til rett pris kan være en god oppgradering.

 

Finner du et GTX970 til rett over tusenlappen, så ville jeg kjøpt det nå, og solgt det igjen for ~800Kr når det kommer nye kort som er mer aktuelle. Ellers kan du jo kjøpe "ventepølse" kort fra en butikk med lang "åpent kjøp", og benytte det om det kommer nye bedre kort som er mer aktuelt innen byttefristen.

Lenke til kommentar

Det er klart det kan være litt vanskelig å lese hva som står på brikkene når de er montert. Og om du ikke orker plukke ut brikkene for å se på dem, så kan du jo laste ned for eksempel Speccy fra piriform.com og lese av partnummeret der. Så er det en enkel sak å google partnummeret for mer informasjon.

 

Hastigheten er forøvrig ikke kjempeviktig med hardware'en du har. Men kan bli av betydning avhengig av hva du ønsker oppnå. Om du ønsker høyest mulig fps i CS:GO med et GTX1080/Ti, så er det RAM hastigheten som hjelper deg over den siste kneika. Også spill som Battlefield er glad i rask RAM om jeg ikke husker feil. Men om målet er å spille i 4K, så vil RAM hastigheten ha svært lite å si, og det samme med CPU, den du har vil holde lenge til det formål...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...