Gå til innhold

Hvor dra på romantisk luksusferie?


Anbefalte innlegg

Har hørt mye bra om feks Maldivene, Mauritius, Hawaii, de karibiske øyer mm.  Men så er det kravene da. Vi må ha litt å gjøre på ferie. Kan ikke bo på en øy det tar 5 min å gå rundt slik at det eneste man kan gjøre er å bade/sole seg. Ser jo veldig kjekt ut med sånne vann-villaer på påler ute i sjøen, men så leste jeg om at noen sa det var papirtynne vegger og veranda tett i tett og de både hørte og så naboene hele tiden. Og de hadde dessverre havnet midt i mellom noen som hygget seg litt vel mye og høylytt og noen som kranglet hele ferien...

 

Så ønskene er:

Stort rom/leilighet/villa (minst 40 kvm, men trenger ikke være over 100)

Må ha fin sandstrand 

Må være muligheter til noen utflukter/aktiviteter

Gjerne privat basseng, men i alle fall stort basseng

Med luksus mener jeg at vi er villig til å betale mer enn for vanlig sydenferie, men helst max 50 000-60 000 kr for begge.

 

Finnes et slikt sted, noen som har tips? :-) 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Fourseasons resort på Hawaii er en god mulighet....det er 4 stykker av de fordelt på noen av Hawaii øyene.  Der får du luksus, kort vei til strand, førseklasse service, og muligheter til utflukter og aktiviteter.  Særlig den på Lanai kan vel vær noe som passer litt til det du ønsker deg.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har besøkt alle stedene som listes, og mere til. Har boddd på OWB og med eget basseng. Tror dere må bestemme dere for hvilke av kravene som er viktige. Og når på året skal dere reise? Det er ikke alle destinasjoner som er like bra hele året.

 

Mange steder har private basseng, men det er gjerne under 5 meter langt så det er ikke noe for svømming. I Thailand vil dere lett kunne finne dette innenfor budsjett. Her fra Hilton Moorea Lagoon som både har hytter med lite basseng og OWB, og større baseng på området. Det kan dere muligens klare innenfor budsjett om dere ikke blir for lenge.

 

Skal dere ha et større basseng for dere selv er antagelig det beste alternativet å leie hus i Spania. Da vil dere ikke få strand rett ved huset. Det finnes enkelte steder i Spania, Frankrike og i Karibien hvor dere kan leie hus med stort basseng og sandstrand, men da er dere langt over budsjettet.

 

Kvalitet og lydisolasjon på OWB varierer veldig. Har også sett enkelte steder at de har OWB uten direkte adgang til sjøen og da er jo mye av vitsen borte. Og noen har til og med egne bassenger som er såpass store at man kan svømme litt, men da er man langt utenfor budsjettet igjen. Husk også at OWB gjerne har glassluke i gulvet... og folk snorkler i området. Her fra Bora Bora:

 

 

Man kan også klare seg helt greit uten eget passeng. Jeg bodde ganske så isolert på Pacific Resort Aitutaki. Flere reklamefilmer er spilt inn på resorten.

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg var på Seychellene i sommer og det var en av de beste turene jeg har hatt! Da overnattet vi noen netter på hovedøya Mahé hvor du finner hovedstaden med litt av hvert å se. Deretter dro vi videre til Praslin hvor du finner spennende kokosnøtter og nydelige strender. Så avsluttet vi på en roligere øy, La Digue, hvor du kan sykle rundt å oppleve øya.

 

Her tror jeg absolutt at du vil ha mulighet til å få en romantisk luksusferie :)

Lenke til kommentar

Bodde på de samme 3 øyene på Seychellene i motsatt rekkefølge og besøkte også noen andre øyer. På Grande Soeur ser man for eksempel kjempeskillpadder. Det er absolutt verdt å få med seg og ikke det billigste stedet man kan dra, men likevel ikke særlig utbygd med luksusresorter om det er det man er ute etter.

 

 

Husk å få med sertifikat for å kunne ta med coco de mer.... og de krever mye plass i kofferten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...