Gå til innhold

Hamster som tisser på alt..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en dverghamster jente på ca 6mnd, har hatt henne i over 2 mnd nå men nå har hun begynt med noe helt nytt..

 

Jeg kjøpte et nytt «hus» til henne i dyrebutikken et lite hus formet som en sko. Ikke lenge etter begynte hun og tisse ned huset, men tenkte dette bare var markering fordi dette var noe nytt. Jeg vasket huset med en gang, grundig med såpe, og etter dette har hun ikke tisset på den.

 

Hun har en keramikk skål med badesand, i det siste så har jeg ikke sett henne bruke denne som bad, annet en å sitte i den. Men det viste seg at her hadde hun tisset, så jeg tok den ut for å skifte på i det jeg tok den vekk ble hun helt forskrekket og løp rett bort til løpebrettet sitt og tisset og bæsjet på det isteden. Derfor tok jeg også ut brettetfor vask, nå satt hun på to bein og var helt tom i blikket samtidlig som hun stirret ut i buret.

 

Hun vil heller ikke bruke toalett, dette bare graver hun seg under og tisser..

 

Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Fyll huset med toalettpapir revet i strimler (som er hamstervennlig, altså ikke noe bleket eller resirkulert). Hun har valgt hva hun vil ha som dass, så da er det hennes nye dass. Det spiller ingen rolle hvor godt du vasker huset. Du må nok belegge deg på å vaske huset ett par ganger i uken. Tilsett også toalettsand hvis du vil, min likte å ha litt i bunnen.

Edit: Link til sanden: https://nettdyret.no/smadyr/utstyr/hamstersand-1kg---jr-farm_5-167.html

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jepp. Fyll huset med toalettpapir revet i strimler (som er hamstervennlig, altså ikke noe bleket eller resirkulert). Hun har valgt hva hun vil ha som dass, så da er det hennes nye dass. Det spiller ingen rolle hvor godt du vasker huset. Du må nok belegge deg på å vaske huset ett par ganger i uken. Tilsett også toalettsand hvis du vil, min likte å ha litt i bunnen.

 

Edit: Link til sanden: https://nettdyret.no/smadyr/utstyr/hamstersand-1kg---jr-farm_5-167.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...