Gå til innhold

Microsoft håver inn på nettskyen og Office 365


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med andre ord så blir kundene flådd og betaler grov overpris. Og verre skal det bli. Microsoft er Microsoft. Det er tilgangen til dine egne data Microsoft alltid har hatt som mål (og har i store trekk klart) å kontrollere. Sånn at du aldri er i reelle forhandlinger med Microsoft. Du betaler bare beskyttelsespenger. For det ville jo vært dumt om det skjedde noe med denne fine lille tilgangen til dataene dine, ikke sant?

Lenke til kommentar

Med andre ord så blir kundene flådd og betaler grov overpris. Og verre skal det bli. Microsoft er Microsoft. Det er tilgangen til dine egne data Microsoft alltid har hatt som mål (og har i store trekk klart) å kontrollere. Sånn at du aldri er i reelle forhandlinger med Microsoft. Du betaler bare beskyttelsespenger. For det ville jo vært dumt om det skjedde noe med denne fine lille tilgangen til dataene dine, ikke sant?

 

Det er naivt av deg å tro Apple, Google, Facebook og andre selskap ikke tjener penger på data om deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med andre ord så blir kundene flådd og betaler grov overpris. Og verre skal det bli. Microsoft er Microsoft. Det er tilgangen til dine egne data Microsoft alltid har hatt som mål (og har i store trekk klart) å kontrollere. Sånn at du aldri er i reelle forhandlinger med Microsoft. Du betaler bare beskyttelsespenger. For det ville jo vært dumt om det skjedde noe med denne fine lille tilgangen til dataene dine, ikke sant?

 

Det er naivt av deg å tro Apple, Google, Facebook og andre selskap ikke tjener penger på data om deg.

Så vidt jeg forstår missi, er poenget at du betaler Microsoft for å ha tilgang til dine data. Google (med deres mail/docs/sheets/drive/photos/slides) tjener tilsynelatende nok penger på å selge reklamer til deg til at du ikke trenger å betale dem i tillegg. Jeg antar at også Microsoft selger reklamer, så de har dobbelt pengestrøm; både direkte fra deg og fra reklamene.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg forstår missi, er poenget at du betaler Microsoft for å ha tilgang til dine data. Google (med deres mail/docs/sheets/drive/photos/slides) tjener tilsynelatende nok penger på å selge reklamer til deg til at du ikke trenger å betale dem i tillegg. Jeg antar at også Microsoft selger reklamer, så de har dobbelt pengestrøm; både direkte fra deg og fra reklamene.

Nextcloud og LibreOffice ftw.
Lenke til kommentar

Med andre ord så blir kundene flådd og betaler grov overpris. Og verre skal det bli. Microsoft er Microsoft. Det er tilgangen til dine egne data Microsoft alltid har hatt som mål (og har i store trekk klart) å kontrollere. Sånn at du aldri er i reelle forhandlinger med Microsoft. Du betaler bare beskyttelsespenger. For det ville jo vært dumt om det skjedde noe med denne fine lille tilgangen til dataene dine, ikke sant?

 

Det er ikke noe problem å ha kontroll med dataene - f.eks lokal kopi, backup på server etc. Personlig synes jeg ikke jeg betaler overpris, ca 900 kr i året for 1TB skylagring og muligeht for 5 lisenser av programvare er helt greitt.

 

Jeg har brukt ownCloud, Seafile, Libre Office, Open Office, Thunderbird etc. Og det er langt fra gratis eller bedre etter min mening. Jeg var faktisk relativt fanatisk på bruk av dette tidligere, ren kost/nytte har endret mitt syn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...